اگر سال هاست که عاشقانه با مارکت عطر و ادکلن همراه هستید و همواره از انواع برندها و رایحه های عطر و ادکلن استفاده می کنید، ممکن است این موضوع برای شما پیش آمده باشد که هنگام خرید عطر و یا ادکلنی خاص که سال ها استفاده می کرده اید، تغییر و تحول ظاهری بسیاری را مشاهده کنید؛ تغییراتی چون: فرم ظاهری پکیج عطر، رنگ بندی پکیج، تغییر در فونت و جایگاه نوشته های روی عطر، شکل و یا اندازه بطری و حتّی رنگ مایع درون بطری و بسیاری موارد دیگر.
امّا دلیل این تغییرات در محصولات برندهای معتبر چیست؟ «گالری فرانس پاریس» در این مطلب به چند دلیل آن اشاره می کند:
برخی از عطرها به دلیل تداوم در تولید در سالیان دراز، طبیعی به نظر می رسد با توجه به پیشرفت تکنولوژی، تنوع طلبی و یا مبارزه با کالای تقلبی دست به تغییر ظاهری عطرشان بزنند.
در برخی موارد شرکت سازنده ادکلن، به دلیل عدم تأمین مواد اوّلیه پیشین، قادر به تولید همان نوع بطری و یا حتی پکیج نیست. در مبحث رنگ مایع عطر نیز این موضوع مصداق دارد که به دلیل تغییرات آب و هوایی و غیره عناصر سازنده ترکیبات عطر، ممکن است کمی تغییر داشته و این باعث تغییر رنگ مایع عطر می شود. (توجه داشته باشید که فرمول و رایحه عطر به هیچ وجه تغییر نمی کند).
دلیل دیگری که تغییر در ظاهر عطر مشاهده می شود، وجود خط تولید متعدد آن برند در چند کشور گوناگون است؛ همانطور که قبلاً هم اشاره شده برخی برندها در چند کشور خط تولید دارند. به عنوان مثال: کمپانی معتبر «تام فورد» هم در کشور آمریکا و هم در کشور سوئیس و یا «برند دلچه گابانا» هم در کشور ایتالیا و هم در کشور انگلستان خط تولید دارند.
نکته مهم اینجاست که اینها عمده دلایل تغییرات ظاهری در عطرهای برند و “اورجینال” است و عطر و ادکلن های تقلبی مبحث کاملاً پیچیده و جدایی دارد.
در ادامه به چند عطری که تغییر در ظاهر و بسته بندی آنها مشاهده می شود اشاره می کنیم:
AZZARO POUR HOMME
CAROLINA HERRERA CH MEN
Dior Addict
D&G light blue
danhill EDT & dunhill Black
GIVENCHY PLAY FOR HER
GIVENCHY ange ou Demon/Le Secret
L’INSTANT DE GUERLAIN
SHISEIDO ZEN for MEN
Van Cleef & Arpels TSAR
Marc Joseph MINE POUR HOMME