به گالری عطر فرانس پاریس خوش آمدید

خرید عطر با توجه به بسته بندی

بازدید: 2,244 بازدید

سال ها است که رنگ ها، پکیج و نوع بسته بندی محصولات، مشخصات و اطلاعات زیادی از یک کالا را برای ما بازگو می کنند؛ این مورد درباره انواع عطر و ادکلن نیز صادق است. هرچند توجه به این موضوع  به طور کامل رایحه اصلی را نشان نمی دهد اما بازگو کننده بوی کلی یک عطر برند و شناخته شده است.

برای آشنایی بیشتر مخاطبان فروشگاه عطر فرانس شاپ به معرفی رنگ ها در بسته بندی ادکلن ها می پردازیم؛ به بیانی دیگر در صنعت عطر سازی رنگ های زیر برای رایحه هایی که توضیح آن نوشته شده استفاده می شوند: 

عطرهای طلایی: بسته بندی های طلایی ادکلنها برای نشان دادن محصول غنی و پرجلوه ای حاوی ترکیبات غلیظ، استفاده می شوند. هنگام خرید اینترنتی ادکلن می توانید حدس بزنید که این محصولات بویی غلیظ، غنی و مناسب برای مهمانی ها و مجالس رسمی دارند. 

عطرهای زرد: بسته بندی های زرد رنگ ادکلنها نمایش دهندۀ شادی، خود انگیختگی و روزهای گرم تابستان بوده و حاوی عطرهای مرکبات هستند. 

عطرهای سبز: رنگ سبز بسته بندی یک ادکلن، نشانه بوی چمن و طبیعت است؛ و به طور سنتی بویی چوبی و دودی در این عطرها استشمام می شود. 

عطرهای آبی: انواع طیف های رنگ آبی به عنوان نمادی از طراوت و خنکی در بسته بندی عطر استفاده می شوند و اغلب رایحه ای دریایی یا آبی دارند. انتظار می رود که این عطرها طراوت آب و حس نمک دریایی را در رایحه شفاف خود داشته باشند. 

عطرهای مشکی: همانطور که انتظار می رود رنگ مشکی نشان دهنده بوی غلیظ، عمیق و مناسب برای شب است. این نوع عطرها معمولاً نسبت به دیگر عطرها ماندگاری بیشتری دارند.

عطرهای قرمز: در صنعت عطر و ادکلن سازی رنگ قرمز نماد انرژی زیاد است و به طور عمومی برای نشان دادن رایحه های زنده و تند و گاهی زنانه به کار می رود.

از نُت های رایج و محبوب عطرها باید به میوه‌ های هسپریدین-Hesperidin یا همان نت های مرکباتی مانند پرتقال و لیمو (بخشی جدا نشدنی از ادکلن های کلاسیک و همراه خوبی برای بوی ترش و شیرین میوه ها)، بوی نوشیدنی که در واقع استفاده از موادی تشکیل شده است که بخشی از دستور تهیه آن نوشیدنی خاص هستند (اغلب با نت های میوه ‌ای گُلی یا عطرهای لذیذ ترکیب می ‌شوند؛ رایحه گل ها که نقش مهمی را در خانواده عطرها بازی می کنند،؛ نت ‌های میوه ‌ای غیر از مرکبات؛ رایحه آجیل به خصوص بادام؛ نت علف ها که از برگ‌ ها و چمن های تازه چیده به دست می‌آیند و بویی تند و تیز دارد؛ نت ‌های ادویه ای؛ نت های حیوانی مانند مُشک آهو و عنبر که امروز بیشتر به صورت مصنوعی و در آزمایشگاه تولید می شوند و نت های فانتزی و مدرن که ترکیب خلاقانه ای از چند ماده یا بازسازی مواد مصنوعی چون شیر، خاویار، چرم، چوب یا جیر هستند اشاره کرد.

عملی ترین راهکار برای توصیف رایحه یک عطر توجه به ترکیبات و خانواده آن است. ترکیباتی که توصیف گر تمامی احساسات از لحظه اولیه تا آخرین دقایق ماندگاری آن عطر هستند.

بایستی توجه داشت که هر عطر از سه نُت تشکیل شده است که بویی هماهنگ و لایه لایه را ایجاد کرده اند. نت آغازین یا نت بالایی اولین رایحه ای است که به مشام می رسد؛ پس از آن نت میانی استشمام می شود و در آخر نُت پایه یا نُت نهایی یا به عبارتی نُت اصلی خود را آشکار می سازد. این مراحل به دنبال فرآیند تبخیر الکل موجود در عطر و مایع روغن آن اتفاق می افتند.

به طور متوسط تا ۱۵ دقیقه پس از اسپری کردن بوی نُت آغازین به مشام می رسد. پس از آن حدود ۱۵ تا ۴۵ دقیقه نُت میانی شنیده می شود و از حدود ۱ ساعت بعد نُت پایه یا اصلی خود را به معرض نمایش می گذارد. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که نُت پایه و نُت میانی اساس عطر و ادکلن شما هستند.

برای خرید عطرهای اصل و تشخیص عطر اصل از تقلبی کافی است از فروشگاه های معتبر و مطمئن که دارای نماد اعتماد الکترونیکی و نشان ثبت ملی هستند خرید کنید. در فروشگاه اینترنتی عطر فرانس شاپ می توانید با خیالی آسوده محصول دلخواه و اورجینال خود را با قیمت ارزان تهیه کنید.

دسته‌بندی دانستنیها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت