شیوع پاندمی کرونا، ویروسی جدید که سبب شد برخی کسبوکارها دچار بحران شوند و برخی دیگر با سودهای هنگفتی از این شرایط استفاده کنند. یکی از این کسب و کارها، شرکت ترکیهای تولید کننده عطر بود. به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری آنادولا، با شیوع ویروس کرونای جدید، محبوبیت ادکلن سنتی ترکیهای به دلیل دارا بودن الکل اتانول ۸۰% به شدّت افزایش یافت. از این ادکلن که کلونیا نام دارد به عنوان روشی احتمالی در سنت ترکیه جهت ضدعفونی در برابر میکروبها و ویروسها نام برده شده است. در سنت این کشور، استفاده از ادکلن در موقعیتهای مختلف رایج است؛ بعد از اصلاح، هنگام استفاده از اتوبوس و سفر، هنگام ورود مهمان یا هنگام بازدید از یک دوست در بستر بیماری در بیمارستان. ایوب صابری تونسر تولید کننده این ادکلن ترکیهای میگوید: “تقاضا برای ادکلن با رایحه مرکبات و به ویژه لیمو به پنج برابر رسیده است.” در مقابل فروشگاههای این شرکت در پایتخت ترکیه، آنکارا، صفهایی طولانی نزدیک به ۱۰۰ متر تشکیل شده است. برخی با بطریهای پلاستیکی ۲۰ لیتری برای دریافت ادکلن آمده بودند! ولی میزان عرضه برای هر نفر حداکثر ۱.۵ لیتر بود. صابری افزود این مقدار در صورت استفاده صحیح، دو ماه دوام می آورد؛ زیرا فقط ۳ تا ۳/۵ گرم ادکلن برای هر فرد روی دستهای شسته شده کافی است. ترکیه با متوقف کردن استفاده از اتانول در بنزین به تقویت تولید ضد عفونی کنندهها کمک کرد؛ بنابراین با متوقف کردن استفاده از اتانول در بنزین، ۲۰،۰۰۰ متر مکعب برای تولید مواد ضد عفونی کننده و ادکلن در این کشور فراهم گردید.
گالری فرانس پاریس: فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن فرانس شاپ
کرونا برو خونتون