عطر مشهدی جایگزین عطر خارجی

مدیر سایت
179 بازدید

نوسان قیمت ارز باعث چند نرخی شدن بازار شده است؛ به‌طوری که گاه قیمت یک برند عطر و ادکلن، در دو مغازه کنار هم، با یکدیگر تفاوت دارد. 

 

توانایی تولید داخلی نداریم:

به گزارش دنیای اقتصاد، عضو هیات رئیسه انجمن وارد کنندگان عطر و ادکلن در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» گفت: باید با یکسری از واقعیت‌ها روبه‌رو شد. به‌طور مثال ما در صنعت عطر و ادکلن حتّی توانایی تولید شیشه عطر را هم نداریم؛ زیرا علاوه بر طراحی و زیبایی نیاز به فناوری و مواد اولیه خاص خود دارد. اما جلوی واردات عطر را گرفته‌اند و به قاچاقچیان فضایی برای جولان داده‌اند. وی ادامه داد: در این حوزه یک شبه یک برند مطرح نمی‌شود. بازار جهانی عطر در اختیار برندهایی است که تمام آنها در کشورهای توسعه‌یافته هستند و تمام آنها را دولت‌ها حمایت می‌کنند. تولد یک برند و مطرح کردن آن زمان زیادی می‌طلبد و باید برای آن مرحله به مرحله جلو رفت.

 

  محصول ایرانی خریدار ندارد:

حریری که سابقه‌ای ۵۰ ساله در این حوزه دارد درباره سیاست‌هایی که در چهل سال اخیر در بازار عطر و ادکلن و لوازم آرایشی اتخاذ شده گفت: آقایان هنوز نفهمیده‌اند که بازار گوش به فرمان آنها نیست؛ نمی‌خواهند این را قبول کنند که ما حق نداریم به مشتری بگوییم چه چیزی بخرد چه چیزی نخرد. من علاوه بر این مغازه یک مغازه تک‌فروشی هم در کوچه مروی دارم اگر جنسی که مشتری بخواهد نداشته باشم به هیچ عنوان مشتری مشابه ایرانی آن را نمی‌خرد. مشتریان محصولات ایرانی خیلی کم هستند؛ حتی اقشار ضعیف در این حوزه چون ارتباط مستقیم با سلامت پوست و زیبایی دارد از سایر هزینه‌ها می‌زنند، اما سعی می‌کنند کالای با کیفیت خریداری کنند. وی ادامه داد: دیگر عمر اتخاذ این‌گونه سیاست‌ها به بهانه حمایت از کالای ایرانی گذشته است.

 

  ساویز الان کجاست؟

حریری تاکید کرد: ساویز برندی بود که در دهه ۶۰ فعالیت می‌کرد، اما اکنون هیچ نشانی از آن وجود ندارد چون آن برند بازاری انحصاری را در اختیار داشت و اصلاً به دنبال نوآوری و بالا بردن کیفیت و مشتری‌مداری نبود و به محض اینکه بازار باز شد هیچ اثری از آن نماند. در این حوزه تولید محصولی که نتوان آن را صادر کرد، توجیه اقتصادی ندارد. 

 

  رشد ۵۰ درصدی قیمت:

کریمی که چند سال است در پاساژ تندیس تجریش فعالیت دارد درباره وضع بازار تک فروشی عطر می‌گوید: بدترین شب عید را در ۱۵ سال اخیر داشتیم. فروش امسال ما به یک پنجم رسیده، شیوع کرونا اگر در اسفند یا فروردین نبود ما این‌قدر ضرر نمی‌کردیم بعد از آن هم که یک ماه تعطیل بودیم.

از اردیبهشت ماه که شروع به فعالیت کردیم عطرهایی که شرکت‌های پخش توزیع می‌کردند در این چند ماه ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند وضعیت ما مثل طلا فروش‌ها شده از هر قلم یک عدد داریم و تا وقتی فروش نرود جایگزین آن را نمی‌خریم. او ادامه داد: عطر کالای لوکس محسوب می‌شود و اولویت چهارم یا پنجم زندگی مردم است. قبل از افزایش قیمت ارز و این موج تورمی فروش عطر بیشتر از لوازم آرایش بود و مردم به این کالاها اهمیت می‌دادند اما الان به شدّت فروش کم شده ولی فروش لوازم آرایش مانند سابق است.

این در حالی است که کالاهای فیک و تقلبی در بازار زیاد شده است؛ البته ما می‌توانیم از روی جعبه یا درب عطر تشخیص بدهیم، مثلاً درب عطرهای فیک بسیار سبک‌تر از عطرهای اصلی است. عطر فیک نقطه‌‌ای اسپری می‌کند، اما اصل پخش می‌شود.

روش کار آنها به این صورت است که جعبه و شیشه خالی را می‌گیرند و آنها را با اسانس، الکل و روغن زیتون پر می‌کند تا ماندگاری بیشتری داشته باشد اما این عطرها تمام منافذ پوست را می‌بندد و به پوست آسیب می‌رساند.

محمدی که در میدان ولیعصر تهران نزدیک سینما آفریقا چند سال است که محصولات آرایشی عرضه می‌کند درخصوص تأثیر ممنوعیت واردات گفت: به‌طور حتم قاچاق زیاد می‌شود. این حوزه آن قدر سود دارد که همان وارد‌کننده قانونی از طریق غیر قانونی و چراغ خاموش به کار خود ادامه می‌دهد یا در نهایت با استفاده از اسانس که در بازار تهران زیاد شده کپی می‌کند. اما به هرحال کالای قاچاق ارزان‌تر از قانونی تمام می‌شود چون بسیاری از عوارض‌ها و هزینه‌های اداری و مالی دیگر وجود نخواهد داشت.

در ماه‌های اخیر به دلیل شیوع کرونا مردم کمتر بیرون می‌آیند و به مهمانی می‌روند. کسی که در خانه است آرایش نمی‌کند. اما در هفته‌های اخیر فروش محصولات آرایش چشم خیلی بیشتر از صورت شده چون استفاده از ماسک همگانی شده و الان آرایش خلیجی روی بورس است. در چند ماه اخیر به دلیل کمبود کالا در بازار و عدم تخصیص ارز به واردات، کالاهای تقلبی افزایش پیدا کرده و به تبع آن شکایت‌ها نیز بیشتر شده است که یکی از آخرین موارد آن عفونت چشم بود که در فضای مجازی بحث زیادی ایجاد کرد. تا پیش از این جولان کالاهای بی‌کیفیت و تقلبی در مترو و دستفروشان کنار خیابان بود، اما اکنون با ممنوعیت واردات مغازه‌دارها و داروخانه‌ها نیز اسیر این کالاها شده‌اند؛ زیرا هیچ‌گونه نظارتی وجود ندارد.

 

گالری فرانس پاریس: فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن فرانس شاپ

 

دسته بندی اخبار
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1187+ محصولات
1020+ سفارشات تکمیل شده
347+ کاربران
403+ مطالب وبلاگ

درباره گالری فرانس پاریس

ارمغان ما در فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن «گالری فرانس پاریس» برای شما ارائه رایحه های اصیل و ماندگار از عطرها و برندهای معتبر و لوکس جهانیست. ما دغدغه های شما را هم در انتخاب عطر و هم در خصوص اصالت آن میدانیم و شما در کنار ما مطمئن خواهید شد که اصالت در دستان شما خواهد بود. اعتماد شما عزیزان افتخار ما و دریافت عطر و ادکلن اصل با مناسبترین قیمت و تخفیف هدیه ما به شماست.

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین پیشنهادها و تخفیفات عطر و ادکلن زودتر از بقیه با خبر شوید!

پرداخت آنلاین

نمادها و مجوزهای قانونی

logo-samandehi

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت