مطالعات جدید نشان از ارزش های بالای اجتماعی و اقتصادی صنعت عطر دارد. به گزارش انجمن بین المللی عطر جهان که آن را با عنوان تلخیص شدۀ IFRA به معنای International Fragrance Association معرفی می کنند، صنعت عطر تفاوت های اجتماعی و اقتصادی بسیاری را در میان جوامع بوجود می آورد. بر اساس این گزارش جهانی منتشر شده، عطرها ارزش کالاهای مصرفی مانند لوازم آرایش و محصولات بهداشتی را تا ده برابر افزایش می دهند. در مطالعه ای که شرکت خدمات حرفه ای PwC به نمایندگی از انجمن بین المللی عطر انجام شده است، نشان می دهد که تولید مواد معطر به تنهایی بیش از ۷٫۲ میلیارد یورو به اقتصاد اضافه می کند. در همین خصوص، مایکل کارلوس-رئیس هیأت مدیره انجمن بین المللی عطر- گفت: ممکن است صنعت عطر کوچک باشد ولی تأثیرات بسیاری بر اقتصاد دارد و وجود عطر در محصولات یکی از فاکتورهای تصمیم گیری برای خرید از سوی مشتریان و مصرف کنندگان است. همچنین در این گزارش ارزش اجتماعی صنعت عطر مورد توجه قرار گرفته است و نشان می دهد ۲۶۰۰۰ هزار شغل ماهر به طور مستقیم و ۴۰۰۰۰۰ هزار شغل غیر مستقیم در بین تأمین کنندگان عطر در پنجاه کشور جهان در حال فعالیت هستند. به گفته وی و به تمام معنا، عطر قدرت آن را دارد که تغییر ایجاد نماید. از آنجا که هیچ تعریف کلی و عمومی از صنعت عطر وجود ندارد و اینکه واقعاً در کجا شروع شده و به کجا ختم می شود، شرکت PwC در این گزارش نوآوری را انجام داده است و به ترسیم نقشه جهانی «ارزش زنجیره عطر» پرداخته است. بخشی از این زنجیره با ۳۰۰۰ تأمین کننده مواد اولیه طبیعی و مصنوعی، از مزارع کوچک تا تولید کنندگان مواد اولیه مصنوعی آغاز می شود و شامل تولید ادکلنها، عطرها، لوازم آرایشی و بهداشتی، محصولات خانگی و شوینده ها ختم می گردد. تولید کنندگان این محصولات نیز از طیف وسیعی از خرده فروشان و کانال های کوچک خرده فروشی بهره می برند تا نیازهای کاربردی و احساسی مصرف کنندگانشان را تأمین کنند. رئیس انجمن بین المللی عطر، مارتینا بیچینی می گوید: این گزارش نمایشی از پیچیدگی در سطح بالا، وجود نوآوری و بین المللی بودن صنعت عطر است و مفتخر هستیم که هشت درصد از درآمد خالص خود را صرف هزینه های تحقیق و توسعه می نماییم؛ رقمی بیشتر از همه بخش های اتحادیه اروپا و حتی بخش های دارویی. همچنین به ازای هر نفر کارمند ۱۳۵۰۰۰ یورو ارزش افزوده این صنعت است که این میزان بیشتر از ارزش افزوده صنعت خودرو است و این نشانی از ابتکار، خلاقیت و استعدادی است که به کار بسته ایم. این گزارش که شامل قاره اروپا، خاورمیانه و آفریقا، آسیا-اقیانوسیه و آمریکای لاتین می باشد، بر اساس داده های جمع آوری شده و تجزیه و تحلیل توسط PwC در سال ۲۰۱۷ میلادی است.