به گالری عطر فرانس پاریس خوش آمدید

ارزش های اجتماعی و اقتصادی صنعت عطر

بازدید: 950 بازدید
ارزش های اقتصادی و اجتماعی صنعت عطر

مطالعات جدید نشان از ارزش های بالای اجتماعی و اقتصادی صنعت عطر دارد. به گزارش انجمن بین المللی عطر جهان که آن را با عنوان تلخیص شدۀ IFRA به معنای  International Fragrance Association‎ معرفی می کنند، صنعت عطر تفاوت های اجتماعی و اقتصادی بسیاری را در میان جوامع بوجود می آورد. بر اساس این گزارش جهانی منتشر شده، عطرها ارزش کالاهای مصرفی مانند لوازم آرایش و محصولات بهداشتی را تا ده برابر افزایش می دهند. در مطالعه ای که شرکت خدمات حرفه ای PwC به نمایندگی از انجمن بین المللی عطر انجام شده است، نشان می دهد که تولید مواد معطر به تنهایی بیش از 7.2 میلیارد یورو به اقتصاد اضافه می کند. در همین خصوص، مایکل کارلوس-رئیس هیأت مدیره انجمن بین المللی عطر- گفت: ممکن است صنعت عطر کوچک باشد ولی تأثیرات بسیاری بر اقتصاد دارد و وجود عطر در محصولات یکی از فاکتورهای تصمیم گیری برای خرید از سوی مشتریان و مصرف کنندگان است. همچنین در این گزارش ارزش اجتماعی صنعت عطر مورد توجه قرار گرفته است و نشان می دهد 26000 هزار شغل ماهر به طور مستقیم و 400000 هزار شغل غیر مستقیم در بین تأمین کنندگان عطر در پنجاه کشور جهان در حال فعالیت هستند. به گفته وی و به تمام معنا، عطر قدرت آن را دارد که تغییر ایجاد نماید. از آنجا که هیچ تعریف کلی و عمومی از صنعت عطر وجود ندارد و اینکه واقعاً در کجا شروع شده و به کجا ختم می شود، شرکت PwC در این گزارش نوآوری را انجام داده است و به ترسیم نقشه جهانی «ارزش زنجیره عطر» پرداخته است. بخشی از این زنجیره با 3000 تأمین کننده مواد اولیه طبیعی و مصنوعی، از مزارع کوچک تا تولید کنندگان مواد اولیه مصنوعی آغاز می شود و شامل تولید ادکلنها، عطرها، لوازم آرایشی و بهداشتی، محصولات خانگی و شوینده ها ختم می گردد. تولید کنندگان این محصولات نیز از طیف وسیعی از خرده فروشان و کانال های کوچک خرده فروشی بهره می برند تا نیازهای کاربردی و احساسی مصرف کنندگانشان را تأمین کنند. رئیس انجمن بین المللی عطر، مارتینا بیچینی می گوید: این گزارش نمایشی از پیچیدگی در سطح بالا، وجود نوآوری و بین المللی بودن صنعت عطر است و مفتخر هستیم که هشت درصد از درآمد خالص خود را صرف هزینه های تحقیق و توسعه می نماییم؛ رقمی بیشتر از همه بخش های اتحادیه اروپا و حتی بخش های دارویی. همچنین به ازای هر نفر کارمند 135000 یورو ارزش افزوده این صنعت است که این میزان بیشتر از ارزش افزوده صنعت خودرو است و این نشانی از ابتکار، خلاقیت و استعدادی است که به کار بسته ایم. این گزارش که شامل قاره اروپا، خاورمیانه و آفریقا، آسیا-اقیانوسیه و آمریکای لاتین می باشد، بر اساس داده های جمع آوری شده و تجزیه و تحلیل توسط PwC در سال 2017 میلادی است.

 

گالری فرانس پاریس: فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن فرانس شاپ

دسته‌بندی اخبار
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت