به گالری عطر فرانس پاریس خوش آمدید

رهنمودهای بسیار مهم ریچارد گری در خصوص انتخاب عطرها و ادکلن ها

بازدید: 980 بازدید
توصیه های ریچارد گری در مجله گالری عطر فرانس پاریس

تجارت، فعالیت، علاقمندی و ورود به حوزه عطر و ادکلن و حتّی مدلینگ پر از تجربیات جذاب، مفید و جالبی است که مطالعه درباره آن می تواند شروع مسیر جدیدی در زندگی هر فردی باشد که پر از احساس است و یا نیازمند آرامش است. به این نکته نیز باید اشاره شود که نه‌ فقط کسانی که خریدن عطر را دوست دارند، که شاید بد نباشد فروشندگانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند در این مورد بیشتر و بیشتر بدانند تا بتوانند مشتاقان این کالای لوکس را برای برگزیدن بهترین گزینه راهنمایی کنند. در اینجا به ۵ توصیه‌ از آقای ریچارد گری-Richard Gray می پردازیم که به مدت ۱۰ سال تمرکز و تحقیق وی درباره ادکلن‌های مختلف در سراسر دنیا بوده است و مطالب ایشان در مورد عطرها و رایحه ها در معتبرترین مجله های مد به انتشار رسیده است. نکات زیر ماحصل سالها تحقیق و مطالعه بر روی عطرها می باشد.

 

لوکس بودن فروشگاه بدین معنا نیست که می‌توانید صد در صد به عطری که از آن می‌خرید مطمئن باشید:

همۀ ما علاقمند هستیم تا محصولات لوکس و گران‌قیمت را از فروشگاه‌هایی بخریم که طراحی ظاهری و دیزاین آنها هم لوکس و هم زیبا باشد. این موضوع می‌تواند نوعی اطمینان نسبت به اصل بودن محصول در ما ایجاد کند و اغلب تصور کنیم در چنین فروشگاه‌هایی کمتر احتمال خرید عطر تقلبی وجود دارد و دلیل آن این است که احتمالاً فروشندگان و صاحب مغازه اعتبار خود را با فروش ادکلن های تقلبی و نه‌چندان باکیفیت زیر سؤال نمی‌برند. بنابراین وجود اینکه می دانیم این تصور در اغلب مردم جهان وجود دارد ولی طرز فکر مناسبی نیست. در واقع نباید به‌صرف لوکس بودن یک مغازۀ فروش عطر به آن اعتماد کرد. شاید بد نباشد بدانید که بهترین کیفیت عطرها معمولاً در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های آنلاین تخصصی محصولات عطری به فروش می‌رسند. این فروشگاه‌ها بدون ظاهر پرزرق‌ و برق و پیچیده در حقیقت درفروش عطرها و ادکلن‌ها صادقانه‌تر عمل می‌کنند و یکی از دلایل این موضوع آن است که چون حیطۀ اصلی کارشان ادکلن است، عمده‌فروشان عطر کمتر پیشنهاد واردکردن عطرهای نامرغوب به قفسه‌های ادکلن را به آنها پیشنهاد می‌دهند. بنابراین خرید از فروشگاه‌های گران‌قیمت را  با هزینه های گزاف فراموش کنید و دفعه آینده که برنامه‌ ای برای خرید ادکلن یا عطر برای خود یا همسرتان را داشتید بخت خود را در یک فروشگاه تخصصی آنلاین امتحان نمائید.

 

هرگز یک رایحه را برای همیشه کنار نگذارید:

شاید بسیاری از ما در دوران کودکی از موتزارت متنفر بوده‌ایم ولی پس از رسیدن به سن بلوغ برای آنکه گوش‌های خود را برای شنیدن موسیقی خوب تربیت کنیم باجان و دل قطعه‌ های مختلف او را شنیده‌ایم و بعد به‌تدریج عاشق کارهایش شده‌ایم. همین قاعده در مورد حس بویایی نیز صادق است. ممکن است به هر دلیل زمانی که برای نخستین بار رایحه ادکلنی را استشمام می‌کنیم در مورد آن نه‌تنها حس خوشایندی نداشته باشیم، که از آن متنفر هم بشویم. بنابراین آن را برای همیشه از لیست انتخاب‌های خود خارج می‌کنیم. ولی ممکن است حس ناخوشایند ما نه به خاطر موردپسند نبودن رایحه‌ و عطرِ ادکلن، که به دلیل حال ناخوش روحی، بی‌حوصلگی، موقعیت بد یا مواردی شبیه به این باشد. همچنین بسیاری از ما این موضوع را در مورد خودمان تجربه کرده‌ایم که یک عطر را روی لباس خودمان یا حس نمی‌کنیم یا از رایحه‌ آن لذت نمی‌بریم. ولی چنانچه همان ادکلن از سمت فرد دیگری به مشام ما برسد به‌شدت برایمان رایحه خوشایند و دلپذیری خواهد بود. بنابراین به دلیل آن‌که روزی قضاوت شما در خصوص یک ادکلن این بوده است که دوستش ندارید، برای همیشه خودتان را از شانس استفاده از آن محروم نکنید و حتماً به مشام خود فرصت دهید تا دوباره و چندباره آن رایحه را در شرایط گوناگون امتحان نمائید. شاید این بار موفق شوید عطری را برگزینید که سبک آن با ادکلن‌های همیشگی شما متفاوت ولی دلپذیر، شیک و خوشایند باشد.

 

هیچ عطر و ادکلنی برای ابد ساخته نشده است:

جمله فوق را به این صورت تعبیر نمائید که از ادکلن های خود به سرعت استفاده کنید وگرنه مجبور خواهید شد تا آن را دور بیندازید. آری، این‌ یک واقعیت تلخ است. هیچ ماده‌ای حتّی باوجود ماندگاری طولانی‌مدت و قرار داشتن در ظروفی که هوا یا هیچ عامل دیگری در آن نفوذ نمی‌کند، هرگز نمی‌تواند برای مدت طولانی به همان کیفیت اولیه باقی ماند. این دقیقاً همان چیزی است که در خصوص عطرها بارها تجربه‌شده است. یک ادکلن در روزها و ماه‌های ابتدایی بعد از باز شدن بسیار خوش رایحه و ماندگار است ولی بعد از مدتی حس می‌کنید آن کیفیت اولیه را ندارد. لذا بهتر است لذت استفاده از عطرها را زمانی ببرید که در بالاترین درجه بندی کیفی هستند و به‌تازگی تولیدشده‌اند. در غیر این صورت چنانچه در مورداستفاده از آن‌ها خساست به خرج دهید حتماً پشیمان شده و مجبور می‌شوید شیشه‌ ناتمام ادکلن محبوب خود را دور بیاندازید.

 

به برداشت افراد از بوی ادکلن خود هیچ اهمیت ندهید:

به مانند هر چیز دیگر انتخاب عطرها و ادکلن ها نیز بسیار سلیقه‌ای هستند. یعنی ممکن است برای یافتن رایحه‌ی خاصی ساعت‌ها مطالعه کرده باشید و هزاران نمونه ادکلن را استشمام کنید، سپس با این‌ همه وسواسی که در خصوص انتخاب رایحۀ مورد علاقه خود به خرج داده‌اید کسی به شما بگوید: ادکلن شما بوی نفت می دهد! یا چرا احساس میکنم اینجا حشره کش زده اند! یا اینکه کسی دیگر بگوید: چقدر بوی کالباس می آید!

این موارد نظرات شخصی هر فرد و برداشت مشام‌های مختلف در جوامع گوناگون از رایحه‌ها است. بهتر است هرگز به این قبیل اظهارنظرها توجه نکنید و چنانچه خودتان از بوی ادکلنی لذت برده و مسرور می‌شوید، شیشه‌ آن را به خاطر نظرات غیر کارشناسانه و نه‌چندان ظریف از روی میز توالت خود حذف ننمائید. 

 

هیچ عطر و ادکلنی در جهان به‌اندازه‌ بوی مهربانی انسان‌ها ماندگار نیست:

دهه ها تحقیق و پژوهش ریچارد گری در خصوص هزاران هزار عطر تولید شده در کمپانی‌های مشهور و گمنام در سراسر جهان، سرانجام این نتایج عجیب را نصیب وی کرده است که هیچ رایحه‌ای ماندگارتر از بوی مهربانی و انسانیت در آدم‌ها نیست. آری، این دقیقاً همان عطری است که تا ابد به یاد انسان می ماند و خاطره‌ها از ردپای آن هرگز پاک نخواهند شد. اما فراتر از آن عطر مهر مادر است که طنین آن در اعماق وجود فرزند برای همیشه باقیست.

 

گالری فرانس پاریس: فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن فرانس شاپ

دسته‌بندی اخبار
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت