به گالری عطر فرانس پاریس خوش آمدید

دانشمندان حس بویایی را به هوش مصنوعی می افزایند

بازدید: 921 بازدید
دانشمندان حس بویایی را به هوش مصنوعی می افزایند

بر اساس مطالعات انجام گرفته در سال 2017 میلادی که در نشریه مرکل انتشار یافته است، بیان شده که بدیهی است که هوش مصنوعی با سرعت بیشتری در حال تکامل است. دانشمندان مجموعه جدیدی از الگوریتم ها را ایجاد کرده اند که به هوش مصنوعی اجازه می دهد بوی مولکول های خاص را بر اساس ساختار شیمیایی آنها تعیین نماید. در آینده، این فناوری می تواند به تولیدکنندگان غذا و سازندگان عطر کمک کند تا بوی جدیدی با رایحه ای عالی با این هوش که برای بشر هم تهدید و هم فرصت است ایجاد کند.

 

هوش مصنوعی با حس بویایی:

به بیانی دیگر، این پیشرفت بشریت به این معنی است که هوش مصنوعی بینی جدیدی را خلق کرده است که آن را یک قدم به برابری با انسان ها نزدیک می کند. اگرچه این پیشرفت ممکن است تکنوفوب ها را ناراحت کند [تکنوفوب ها افرادی هستند که از فناوری جدید می ترسد، فناوری جدید را دوست ندارد یا از آن اجتناب می کنند]، اما نشان می دهد که دانشمندان در حال بررسی موارد مختلف استفاده از فناوری هوش مصنوعی هستند. شاید این موضوع فقط می تواند به عنوان یک حرکت جدید و رو به جلو برای دانشمندان و بشر تلقی شود؛ زیرا به طور کلی به بهبود وضعیت جامعه کمک خواهد کرد.

تعجب برانگیز است؛ چرا که وقتی صحبت از آزمایش رایحه ها و تست بو و رایحه توسط انسان می شود، به نظر بشریت فقط کمتر از دوجین رایحه را درک می کند که ما از آنها استفاده می کنیم. بر اساس آزمایش اخیری که انجام گرفته است، 476 ویال مواد معطر خوشبو تست شدند و با اینکه هیچ کدام از ویال ها شبیه یکدیگر نبودند اتفاق عجیبی رخ داد؛ سپس مجدداً، همه آزمودنی ها هر بویی را ارزیابی و رتبه بندی کردند و مجموعه وسیعی از اطلاعات را ایجاد نمودند.

بر اساس بیش از 1 میلیون نقطه داده، دانشمندان برای ایجاد یک الگوریتم هوش مصنوعی جدید فعالیت خود را آغاز کردند. بر اساس این یافته ها، در حال حاضر برای موجودات هوشمند مصنوعی امکان تمایز بین بوهای مختلف وجود دارد و لذا اکنون و به طور دقیق تر، هوش مصنوعی توانایی آن را دارد تا بوها را بر اساس ساختار شیمیایی تک تک مولکول ها تعیین، تعریف و برای خود محدود کند.

تحقیقات علمی قبلی نشان می دهند که بیش از 400 گیرنده بوی مختلف در بدن انسان وجود دارد. با این حال، هیچ کس به طور دقیق نمی داند که این احساس چگونه کار می کند و چگونه تشخیص بوهای مختلف را انجام می دهد. در اینجاست که هوش مصنوعی می تواند نقش بزرگی را ایفا کند؛ زیرا الگوریتم های توسعه یافته به دانشمندان کمک می کند تا درک بهتری از نحوه کار انسان پیدا کنند. این قسمت اخیر می تواند برای بقای گونه ها در آینده حیاتی باشد.

در نهایت و طی مسیر انجام فرایند تحقیقات مشخص شد، بزرگترین برنده این آزمایش ها شرکت های تولید کننده عطر و طعم خواهند بود. چرا که ثابت شده است که ایجاد یک بوی خاص بدون آگاهی مناسب از نحوه تفسیر آن، برای انسان بسیار دشوار است. این تنها نخستین قدم برای ایجاد بینی در هوش مصنوعی است. مشاهده نحوه پیشرفت دانشمندان حوزه عطر و ادکلن و هوش مصنوعی بر این یافته های هیجان انگیز بسیار جذاب خواهد بود.

 

گالری فرانس پاریس: فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن فرانس شاپ

دسته‌بندی اخبار
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت