به گالری عطر فرانس پاریس خوش آمدید

پرفیوم اکسترکت، ادو پرفیوم اینتنس، ادو پرفیوم لژق، پرفیوم میست

بازدید: 1,318 بازدید
پرفیوم اکسترکت، ادو پرفیوم اینتنس، ادو پرفیوم لژق، پرفیوم میست، پقفم

خوش‌بویی و خوشبو شدن یکی از اصول اساسی بودن در اجتماع است که هر شخصیت شیک پوشی به آن توجه می کند و این شخصیت های شیک پوش همیشه در تلاش برای خرید عطر هزینه می‌ نمایند. زیرا به این موضوع واقف شده اند که هر مقدار هم که به ظاهر خویش رسیدگی کنند ولی بوی خوبی نداشته باشند، در مسیر درستی قدم نگذاشته اند. در این میان، خرید عطر اصل و  اورجینال آن هم در این بازار شلوغ و پر از تنوع و پر از محصولات فیک و تقلبی و های‌کپی، خیلی سخت و پیچیده شده است. گاهی میتوانید برای خرید انواع عطر و ادکلن حضوری مراجعه کنید؛ عطرها رو بو کنید و بعد از کلی کلنجار رفتن بین چند تا عطر یکی را انتخاب و خرید کنید. راه دیگر آن است که نوع و جنس بو و رایحه‌ای را که دوست دارید به فروشنده بگویید و در نهایت فروشنده عطر برایتان چند تا عطر انتخاب کند و اینگونه انتخاب عطر مناسبتان راحت‌تر خواهد شد. گاهی هم پیش می اید که زمان کافی ندارید یا موقعیتش را ندارید که عطر مورد علاقه خویش را حضوری خرید کنید و لذا تصمیم میگیرید خرید آنلاین عطر را حتی برای یکبار هم شده تجربه کنید. با همه این مطالب، تقریباً در همه حالات بهتر است که شما با اصطلاحات دنیای عطر و ادکلن آشنا باشید تا راحت‌تر انتخاب و خرید مناسب کنید. از طرفی زمانی که خصوصیات عطرها را می‌شنوید یا مطالعه می نمایید به خصوص در خرید اینترنتی عطر و ادکلن اورجینال، دیگر میدانید که منظور از اصطلاحات به‌کار رفته چیست و حتی با خواندن نوشته‌ها بوی آن عطر و ادکلن را می‌توانید حدس بزنید. پس با فرانس پاریس همراه باشید تا این اصطلاحات را با یکدیگر مرور کنیم.

در مطالب مهم زیر به بررسی انواع عطر و پقفم می‌پردازیم:

  • نوع برند
  • غلظت
  • نوع رایحه
  • گروه رایحه و بویایی
  • فصول سال

باید دانست که عطرها از ترکیب رایحه‌ها [مواد تشکیل دهنده رایحه به دو صورت طبیعی و مصنوعی]، ترکیبات معطر، تثبیت کننده‌ها [فیکساتورها] و حلال‌ها تشکیل شده اند که هر کدام فرمول خاصی دارند. بنابراین، مجموع این ترکیبات معطر عطری، دسته بندی ها و قیمت عطر شاخص را تعیین می نماید.

نوع برند

  • تجاری [کامرشیال-commercial]

منظور از برند تجاری، عطرهایی هستند که به صورت عمده تولید شده و عموم بازار Mass Market را فرا‌ گرفته است. این محصولات اورجینال معمولاً از نظر قیمت مناسب‌تر و عمومی‌تر هستند و در بازار عطر به راحتی در دسترس همگان می باشند.

  • لوکس [نیش-Niche]

عطرهای نیش خاص‌تر و البته قیمت گران‌تری دارند. زیرا این گونه از عطرها به صورت محدود و با استفاده از کنستانتره غلیظ‌تری از مواد طبیعی تولید می شوند. شخصیت هایی که از این نوع عطرها استفاده می نمایند علاقه بیشتری به استفاده از رایحه‌های خالص‌تر، شیک تر و گران‌تر دارند. از جمله برندهای عطر نیش می توان از کرید (CREED)، اندی تاور (tauer)، آمواج (amouage)، زرجوف (Xerjoff)، سرج لوتنس (Serge Lutens)، فردریک مال (Frederic Malle) نام برد.

غلظت

هنگامیکه قصد خرید عطر دارید بایستی حتماً به غلظت آن توجه ویژه‌ای شود. زیرا این شناخت به شما کمک خواهد کرد تا بدانید به دنبال چه نوع عطری هستید. این مسأله خودش را در خرید اینترنتی عطر که نمیتوانید آن را از نزدیک تست کنید نمود بیشتری پیدا می کند. غلظت عطر بستگی به تناسب میزان اسانس روغنی و الکل دارد. با این تعریف انواع غلظت عطر را به ترتیب از غلیظ به رقیق طبق جدول زیر دسته‌بندی می‌کنیم.

  • پرفیوم اکسترکت
  • پرفیوم
  • پرفیوم کلون
  • ادو پرفیوم اینتنس
  • ادو پرفیوم
  • کلون ابسولو
  • ادو پرفیوم لژق
  • ادو تویلت اینتنس
  • ادو تویلت
  • ادو کلون
  • اوفرش
  • پرفیوم میست
  • کلون
  • بدون الکل

چنانچه اهل خرید عطر اصل هستید، حتماً اصطلاحاتی رو مثل Eau De Toilette, Eau De Parfum, Eau De Cologne شنیدید و با این اصطلاحات کم و بیش اشنایی دارید. اما منظور انها دقیقاً چیه؟ وقتی کسی میگه یک عطر “روغنی” است، این برای شما چه معنی داره؟ عطر خالص چیه؟ چرا برای خرید عطر، برای چنین مقدار کمی هزینه زیادی باید پرداخته بشه؟ جواب همه این سوال‌ها رو در ادامه با هم بررسی می‌کنیم. در زیر چند مورد از موارد رایج غلظت عطر رو با هم مرور می‌کنیم.

پرفیوم اکسترکت:

شهرت پرفیوم اکسترکت یا Extrait De Parfum یا همان عطر خالص، به غلظت بالای این نوع عطر یعنی بین 20 تا 40 درصد و در نتیجه آن قدرت بالا در پخش و ماندگاری می باشد. البته به این نکته نیز بایستی توجه شود که پخش بو در عطرها تا حد بسیاری بستگی به ماده مصرفی در آن عطر دارد. در تولید پرفیوم اکسترکت از خالص‌ترین و گران‌ قیمت ترین مواد استفاده شده است و جزء دسته عطرهای لوکس دسته‌بندی می شود.

پرفیوم:

پرفیوم یا همان عطر، دارای غلظت بالایی است و همچنین ماندگاری طولانی مدتی دارد. پرفیوم ها بین 20 تا 30 درصد اسانس روغنی را شامل می شوند و از آنجایی که الکل کمتری دارند برای پوست‌های حساس مناسب تر هستند؛ زیرا باعث خشکی پوست نخواهند شد. تولید این نوع عطرها در برند‌های نیش بیشتر است و پیشنهاد می شود از آنها در محیط های باز و شب‌ها استفاده شود. ماندگاری پرفیوم ها حدود 6 الی 8 ساعته و ممکن است این میزان ماندگاری عطر تا 24 ساعت و یا حتّی بیشتر هم دوام داشته باشند.

ادو پرفیوم [EDP] [Eau De Parfum]

ادوپرفیوم‌ها درصد الکل بیشتری نسبت به پرفیوم‌ها دارند و بین 15 تا 20 درصد غلظت اسانس روغنی موجود دارند. معمولاً عطرهایی که برای آب و هوای معتدل مناسب هستند در این غلظت تولید می شوند. ولی بیشتر در عطرهای پائیزی و زمستانی استفاده می شوند. ادو پرفیوم‌ها رایج‌ترین عطرها به خصوص در عطر‌های زنانه هستند و پخش و ماندگاری خوبی دارند. ادوپرفیوم‌ها معمولاً در حجم بالاتر از 100 میل در بازار عطر عرضه نمی شوند. این غلظت معمولاً به طور متوسط 4 الی 6 ساعت ماندگاری دارد و با پوست نیز سازگار می باشد.

ادو تویلت [EDT] [Eau De Toilette]

محبوب‌ترین و پر فروش‌ترین غلظت دنیای عطر، ادوتویلت‌ها هستند و حدود 5 الی 15 درصد روغن عطر دارند. شرکت های بزرگ عطر سازی و ادکلن سازی معمولاً عطرهای مطرح و پرفروش خودشان را در هر دو غلظت ادو پرفیوم و ادو تویلت [ادو توالت] تولید و به بازار عرضه می‌کنند. پخش بوی این دسته بخاطر کم بودن غلظت روغن عطری و بیشتر بودن الکل بیشتر است و عطرهایی که در این نوع از دسته‌بندی عطرها قرار میگیرند در روزهای گرم بهار و تابستان بیشترین تأثیرگذاری را دارند. شاین ذکر است که ادو تویلت‌ها معمولاً از ادو پرفیوم‌ها ارزان‌تر و محبوب‌تر هستند و به طور متوسط حدود 2 الی 4 ساعت ماندگاری دارند.

ادو کلون [Eau De COLOGNE]

این دسته کمترین غلظت عطرهای تجاری را دارند؛ یعنی بطور متوسط بین 2 تا 5 درصد. البته این غلظت اندک سبب پخش بوی خوبی خواهد شد ولی ماندگاری خیلی کم یعنی حدود 2 ساعت را به شما هدیه خواهد بخشید. به همین علت و بخاطر فرار بودن این نوع عطرها، آنها را در حجم‌ 200 میل و یا حتّی بیشتر تولید می‌کنند که با استفاده مکرر به زودی به اتمام نرسند. زیرا هنگام استفاده باید مقدار بیشتری مصرف و دائماً آنرا تمدید کرد.

اوفرش [Eau Fraiche]

عطرهای اوفرش که بسیار رقیق هستند و حدوداً 3 درصد روغن عطری دارند، برای کسانی که دوست دارند عطر ضعیف و ملایمی بزنند کاملاً مناسب است.

نوع رایحه

بعد از اینکه نوع عطر و غلظت آنها را انتخاب کردیم اکنون برای خرید عطر باید بدانیم به دنبال چه گروه رایحه‌ای هستیم. همانطور که خودتان هم میدانید در خرید اینترنتی عطر عملاً تستی وجود ندارد و شما نمی توانید رایحه آنرا تشخیص دهید. بنابراین بهترین راه این است که با انواع رایحه عطر آشنا شوید تا تعاریف مرسوم آنرا بشناسید تا در هنگام خرید اینترنتی عطر اورجینال با مشکلی مواجه نشوید.

به طور کلی عطرها به 5 نوع رایحه گرم، خنک، تلخ، ترش و شیرین تقسیم می شوند. عطرها توانایی تأثیرگذاری بر روی سیستم عصبی انسان‌ها را دارند و حتّی میتوانند روی خلق و خوی انسانها تأثیر بسزایی گذارند. بنابراین بسیار مهم می باشد که چه عطری انتخاب می‌کنیم و آنرا در چه فصلی و کجا و در چه شرایطی استفاده می‌کنیم.

عطر خنک:

عطر و ادکلن سرد به عطرهایی گفته می‌شوند که احساس تازگی و همچنین حس خنکی را به افراد منتقل می کند. عطرهایی که در آنها رایحه نارنج، هندوانه و لیمو به کار رفته، عطرهای سرد محسوب می شوند. بوییدن و استشمام این عطرها موجب می‌شود تا طعم میوه‌ها و مرکباتی مانند هندوانه، خیار و سایر میوه‌های سرد را به خاطر بیاوریم. پیشنهاد می شود از عطرهای سرد در فصل‌های گرم استفاده کنید. در فصل بهار استفاده از عطر سرد حال و هوای خوبی به شما خواهد بخشید.

همواره هوای گرم نیز سبب تشدید رایحه عطر می شود. توصیه گالری فرانس پاریس آن است تا در فصول گرم سال، عطرهای سرد خودتان را بیشتر از فصول سرد بر روی پوست و در نقاط بیشتری پاف کنید. دلیل آن تبخیر زودتر الکل موجود در عطرها است. به همین علت عطرهای سرد معمولاً زودتر به اتمام خواهند رسید. به همین دلیل توصیه ما این است تا دو عطر متفاوت داشته باشید؛ یکی برای استفاده روزمره و یک عطر برای مناسبت‌ها و میهمانی‌های خاص.

عطر گرم:

عطرهای گرم دقیقاً نقطه مقابل عطرهای سرد هستند و بهتره که از اون‌ها در فصول سرد استفاده کنید. سرما باعث میشه تا الکل موجود در عطرها دیرتر تبخیر بشه. عطرهایی که در ساختار رایحه‌ای اون‌ها از نت‌های شکلاتی، چوبی یا ادویه‌‌های شرقی استفاده شده باشه، عطرهای گرم هستند. توی خرید عطر توجه داشته باشید که عطرهای گرم ماندگاری و پخش بوی بیشتری دارند پس یادتون باشه که توی زدن عطرهای گرم بر خلاف عطرهای سرد زیاده‌روی نکنید.

عطرهایی که دارای رایحه‌ای با نت‌های قالب چوب یا مشک هستند، در دسته عطرهای بسیار گرم جای میگیرند. از طرفی بعضی از عطرهایی که در فرمولاسیون آنها از نُت‌های گلی مانند گل یاس، گل مریم یا گل محمدی استفاده شده است، عطرهای گرم و لطیف به حساب می آیند.

عطر ترش:

عطر ترش به عطری می گویند که طعم مرکبات و میوه ها را به خاطر شما آورد. عطرهای ترش القا کننده حس طراوت و شادمانی‌اند. عطرهای سرد و ترش موجبات آرامش روحی و رفع خستگی می‌شوند و طرفداران زیادی دارد. عطرهایی با طعم گل‌های وحشی می‌توانند احساس صمیمیت زیادتری را القا کنند. از عطرهای ترش در چهار فصل سال استفاده میکنند اما برای فصول برای بهار و پاییز پیشنهاد مناسب تری به نظز می رسند.

عطر تلخ:

هنگامیکه صحبت از رایحه تلخ میکنیم احساس شیک بودن به انسان دست می دهد. تلخی یاد شده در عطر تلخ و ادکلن تلخ، همان مزه تلخی نیست؛ بلکه یادآور رایحه‌های چوب سوخته، قهوه و نعناع، میخک و دارچین هستند که با مقادیر و نسبت‌های خاص با یکدیگر ترکیب شده و عطر تلخ دلنشین را بوجود می آورند. رایحه‌های چرم، چوب، تنباکو و خاک و گیاهانِ خشک در عطرهای تلخ استفاده می شوند. رایحه تلخ کاملاً مناسب مکان‌های رسمیه و از آنجایی که رایحه سنگینی به حسای می آیند پیشنهاد می شود در فصل‌های سرد از آنها استفاده شود. البته عطر تلخ و ادکلن تلخ را می توانیم در تمام فصول سال استفاده کنیم.

عطر شیرین:

برای ایجاد صمیمیت بیشتر از عطرهایی با رایحه شیرین استفاده کنید. در این عطرها در هنگام تولید، از اسانس‌های گوناگون ولی شیرین استفاده می شوند. این عطرها التیام بخش هستند و برای محافل خانوادگی و جمع دوستان صمیمی کاملاً مناسب می باشند. در گذشته، عطرهای شیرین تنها برای استفاده خانم‌ها و دخترها بود. ولی اکنون برندهای معتبری دست به تولید عطرهای شیرین برای آقایان نیز زده اند. از کارامل می توان به عنوان یک رایحه خوراکی شیرین نام برد. چوب هم یک رایحه شیرین محسوب می شود که بیشتر در عطرهای کلاسیک کاربرد دارد. گل‌ها نیز رایحه شیرین دارند و اکثراً در عطر خانم‌ها و دختر خانم ها به کار می روند و مناسب شخصیت هایی است که به عطرهای آرامش بخش نیاز دارند.

خرید اینترنتی عطر

برای خرید عطر به صورت اینترنتی باید راه‌کارهای آنرا بدانید و آشنایی با اصول خرید آنلاین سرعت عمل شما را در خرید عطر افزایش خواهد داد. چرا که دنیای کنونی، دنیای خرید به صورت اینترنتی است. ما در فرانس پاریس تمام تلاشمان را می‌کنیم تا مطالب مورد نیاز را در دسترس شما مشتری محترم قرار دهیم تا بهترین خرید اینترنتی را تجربه کنید و دقیقاً همان‌چیزی که مد نظر شما است را خریداری نمایید. به همین منظور می توانید با کارشناسان عطر فرانس پاریس گفتگو کنید و یا داخل وبلاگ خبری فرانس پاریس مطالب مربوط به خرید عطر اصل را مطالعه کنید و لذت ببرید.

سؤال و جواب

چگونه عطر اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

بهترین و مطمئن‌ترین راه خرید عطر اصل، تهیه آن از فروشگاه‌های معتبر و سرشناس است اما تا حدودی با بررسی مواردی از جمله داشتن سلفون‌هایی با ضخامت کم و ظرافت بالا دور جعبه عطر، نداشتن اشتباهات نگارشی روی بسته بندی، شیشه صاف و بدون حباب عطر، بچ کد هماهنگ روی شیشه و بسته بندی ته جعبه عطر، برچسب اصالت کالا و … می‌توان به اصالت کالا پی برد.

تفاوت عطر با ادکلن در چه چیزی است؟

تفاوت عطر [پرفیوم] با ادکلن [ادو کلن] در میزان غلظت اسانس به کار رفته و ماندگاری محصول است. به طور معمول بین 15 تا 25 درصد از ترکیبات عطر را اسانس تشکیل داده و ماندگاری بسیار بالایی نیز دارند؛ در حالی که در ساخت ادکلن بین 2 تا 5 درصد از اسانس روغنی و درصد بالایی از الکل استفاده شده که منجر به ماندگاری کوتاه محصول می‌شود.

چه عطرهایی برای فصول سرد و یا گرم مناسب است؟

پیشنهاد می شود در فصول سرد سال از عطرهایی با رایحه گرم و شدید مانند رایحه‌های ادویه‌ای، چوب، وانیل، شکلات که در تضاد با هوای پیرامون هستند استفاده نماییم تا حس گرما را به بدن ما انتقال دهند و در فصول گرم سال به سراغ عطرهایی با رایحه خنک و تازه مانند لیمو، نارنج، گل رُز و … برویم که حس شادابی، خنکی و نشاط را در هوای گرم به ما القا کنند.

چگونه ماندگاری عطر را افزایش دهیم؟

با انتخاب عطر مناسب فصل، استفاده از مرطوب کننده یا لوسیون قبل از اسپری کردن عطر، زدن عطر در نواحی دارای نبض مانند گردن، مچ دست و قسمت داخلی آرنج، استفاده از عطر پس از استحمام و روی پوست مرطوب، اسپری کردن عطر با فاصله مناسب از بدن [حدود 15 سانتی متر] و رعایت اصول اسپری کردن عطر و ادکلن می‌توان به افزایش ماندگاری عطر با بهترین قیمت کمک کرد.

دسته‌بندی اخبار
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت