به گالری عطر فرانس پاریس خوش آمدید

آشنایی با علائم محصولات عطری، آرایشی و بهداشتی

بازدید: 1,691 بازدید
آشنایی با علائم محصولات عطری، آرایشی و بهداشتی در فروشگاه عطر ادکلن فرانس شاپ

آیا تاکنون به بسته بندی و علامت های روی جلد محصولات عطری، ادکلن ها و لوازم آرایشی و پوستی دقت کرده اید…؟!

ویژگی هایی مانند نام برند، نوع پوست، ترکیبات به کار رفته، اصل یا فیک بودن همگی میتوانند تا حد زیادی به ما برای خرید محصول مورد نظرمان کمک کنند؛ ولی علاوه بر دانستن این ویژگی ها، نکات و موارد با اهمیت دیگری نیز هستند که دانستن آنها حائز اهمیت بوده و باعث می شود که خریدی مطمئن تر داشته باشیم.

روی جلد و بسته بندی محصولات عطری، آرایشی و مراقبت از پوست و جعبه ادکلن ها، نمادها و علامت های مختلفی وجود دارد. این علائم ویژگی های محصول، تاریخ انقضاء، حجم، وزن، قابلیت بازیافت بسته بندی و بسیاری اطلاعات دیگر را بیان می کنند و دانستن آن به شما کمک می کند تا محصول مناسب و استانداردی را برای خود انتخاب نمائید. از آنجایی که مشتریان و خریداران یک محصول بیشتر از توضیحات روی بسته بندی به علائم، نمادها و برچسب های روی آن توجه می کنند، برای تولید کنندگان نیز قرار دادن اطلاعات مهم به صورت اشکال و نماد یک الزام قانونی است. بنابراین میتوانید با شناخت نمادها و دانستن مفهوم هرکدام از آنها که بر روی برچسب جعبه محصول درج شده با ویژگی ها و اطلاعات آن محصول به صورت خلاصه و مختصر و مفید آشنا شوید. در آخر با شناخت این علائم و بررسی برترین برندهای آرایشی روز دنیا میتوانید محصولات مورد نظر خود همچون ادکلن ها و لوازم آرایش مناسب را تهیه و خریداری نمایید. فروشگاه فرانس شاپ برای کمک به مشتریان عزیز تصمیم دارد در این مطلب به بررسی و معرفی علائم و نمادهای استاندارد جهانی که روی محصولات عطری، آرایشی و بهداشتی درج می شود بپردازد. با گالری عطر فرانس شاپ همراه باشید.

۱۰ نماد مهم روی محصولات آرایشی و بهداشتی

مثلث بازیافت یا حلقه Mobius:

به این معنا که بسته یا ظرف محصول قابل بازیافت است. این نماد ممکن است روی محصولات مختلف متفاوت باشد. به عنوان مثال:

  • اگر ظرف محصول از مواد قابل بازیافت تشکیل شده باشد این نماد داخل یک دایره قرار می گیرد.
  • اگر قسمتی از بسته بندی محصول از مواد قابل بازیافت تشکیل شده باشد این نماد داخل یک دایره کنار یک عدد درصدی قرار می گیرد.
  • اگر ماده به کار رفته در بسته بندی به روند بازیافت آن محصول کمک می کند یک عدد داخل مثلث قرار می گیرد.

 

نماد e:

این نماد مخفف عبارت Estimated Sign بوده و به این معناست که اگر در توضیحات روی جلد حجم محصول ۱۰۰ میلی لیتر نوشته شده باشد و دارای نماد e باشد به این معناست که آن محصول قطعا از ۱۰۰ میلی لیتر خالص تشکیل شده است. این نماد روی محصولات اشانتیون یا یکبار مصرف استفاده نمی شود.

 

نماد شعله:

این نماد به معنای قابل اشتعال بودن آن محصول (Flammable) است و باید دور از شعله یا گرمای بالا نگهداری شود. محصولاتی مانند اسپری مو، دئودورانت، لاک ناخن، پاک کننده لاک ناخن، ادکلنها و … به این دلیل که از ترکیبات خاص الکلی یا گازهای قابل اشتعال تشکیل شده اند دارای این نماد هستند.

نماد PAO:

مخفف Period After Opening و نشان دهنده تاریخ انقضای محصول پس از باز شدن است. معمولاً محصولاتی که یکبار مصرف هستند و یا خراب نمی شوند این نماد را ندارند. این نماد به صورت ظرف باز همراه با عدد و کلمه یا حرف نشان داده می شود. عدد نشان دهنده بازه زمانی است و معمولا با حرف M استفاده می شود که به معنای Month یا ماه بوده و عدد کنار این محصول در این واحد زمانی قابل استفاده است. از این علامت برای محصولاتی با طول عمر بیشتر از سی ماه استفاده میشود، البته استفاده از این نماد برای محصولات ساخت ایران مجاز نیست. زیرا محصولات ساخت ایران بایستی تاریخ انقضاء داشته باشند. چنانچه لوازم آرایشی دست دوم میخرید حتماً به این علامت توجه کنید و توصیه ما این است که دست دوم نخرید.

نماد Green Dot:

این نماد که می تواند سبز رنگ یا سیاه و سفید باشد نشان می دهد که تولید کننده این محصول هزینه بازیافت آن را به عهده می گیرد و به سازمان بازیافت برای مدیریت بازیافت پسماندهای بسته بندی محصولات خود پول پرداخت می کند. تقریباً تمامی برندهای اروپایی موظف به داشتن این نماد هستند.

نماد Refer to Insert:

این نماد به صورت دستی که به کتاب اشاره می کند به این معناست که اطلاعات یا دستورالعمل هایی که روی برچسب و عنوان های اصلی محصول ذکر نشده اند، روی بروشور یا زیر برگه رویی محصول به عنوان برگه دوم نوشته شده و قابل مشاهده هستند. به زبان ساده تر این محصول دفترچه راهنما دارد. این اطلاعات می تواند شامل مواد اولیه به کار رفته در محصول، دستورالعمل مصرف، هشدارها و … باشد و به طور معمول روی لوازم آرایشی یا بهداشتی کوچک که جایی برای توضیحات اضافه ندارند استفاده می شود.

نماد BBE (Best Before End):

این نماد که با یک ساعت شنی نمایش داده می شود روی محصولات آرایشی با تاریخ انقضای کمتر از ۳۰ ماه قرار می گیرد و نشان می دهد که بهتر است محصول قبل از پایان این مدت استفاده شود تا اثربخشی و کارایی خود را داشته باشد. طبق قوانین اتحادیه اروپا محصولات آرایشی و بهداشتی باید یکی از نمادهای BBE یا POV را داشته باشند اما FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) این قانون را ندارد. چند قانون کلی که در مورد استفاده از محصولات آرایشی باید رعایت شود:

  • تعویض ریمل هر ۳ الی ۴ ماه یکبار
  • تعویض رژلب و کرم پودر مایع هر یک سال یکبار
  • تعویض محصولات پودری هر دو سال یکبار

نماد Natural Standard:

 

این نماد توسط NPA (انجمن محصولات طبیعی) صادر می شود و شامل محصولات آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی و مکمل های غذایی می شود. NPA برای صدور این گواهی و نماد، استانداردهای خاصی دارد که نشان می دهد آیا محصول واقعی طبیعی و نچرال است یا خیر.

جمع بندی:

بسیاری از برندهای آرایشی و بهداشتی روی بسته بندی محصول خود دارای نمادها یا برچسب هایی هستند که اطلاعات مهمی درباره آن محصول به ما نشان می دهد. هرچند الزاما تمامی محصولات دارای این نماد ها نیستند و ممکن است توضیحات را به جای نماد نوشته باشند. بسیاری از نمادها شکل های مختلفی دارند و دانستن شکل دقیق این نمادها و فرم های مختلف آن می تواند به شما در شناخت محصول اصل و با کیفیت کمک کند. هم چنین با تشخیص این نشان ها میتوان در بازیافت آنها، بهتر عمل کرد و سهمی در حفظ منابع طبیعی محیط زیستمان داشته باشیم.

به واسطه آشنایی با هر کدام از علامت های جهانی و مفاهیم شان میتوانید در خریدهای بعدی خود به راحتی اطلاعات درج شده روی بسته بندی محصول را آنالیز کرده و در نتیجه خرید مطمئن تری داشته باشید. برای خرید محصولات عطری و ادکلن های اورجینال اصلی از برندهای معتبر و معروف جهانی می توانید از فروشگاه فرانس شاپ به روش آنلاین و غیر حضوری خرید نمایید. تمامی محصولات فرانس شاپ اصل و دارای تأییدیه وزارت بهداشت هستند.

 

چند نکته و پرسش اساسی:

چنانچه روی بسته بندی محصولی نماد تاریخ انقضاء وجود نداشته باشد، تقلبی است؟

اکثر افراد تصور میکنند تاریخ انقضاء نیز همانند تاریخ تولید باید روی محصول درج شود؛ در غیر اینصورت آن محصول یا تقلبی بوده یا قاچاق است؛ که البته این معیار درستی برای تشخیص اصل یا فیک بودن یک محصول نیست. زیرا طبق قوانین اتحادیه اروپا درج تاریخ انقضاء روی بسته بندی محصولات تنها زمانی الزامی است که طول عمر آن محصول که با نماد PAO مشخص می شود کمتر از سه سال باشد.

روی جلد محصولات به تاریخ انقضاء توجه کنیم یا طول عمر آن؟

چنانچه روی یک محصولی هر دو علامت تاریخ انقضا و طول عمر درج شده بود، اولویت با علامت PAO بوده و باید بازه زمانی استفاده از محصول را طبق طول عمر مشخص شده در نظر گرفت.

نشان P روی محصولات عطری یا آرایشی نشان چیست؟

علامت P روی محصول مخفف Production Date و نشان دهنده تاریخ تولید آن محصول میباشد. در صورت نبود این نماد میتوان از شماره سری ساخت یا بچ نامبر استفاده کرد. بچ نامبر ترکیبی از اعداد و حروف انگلیسی است که روی جلد محصول درج شده است.

علامت خرگوش در مثلث روی لوازم آرایشی – بهداشتی به چه معنا است؟

نماد خرگوش به طور کلی نشان دهنده کرولتی فری بودن است. یعنی برای تولید آن محصول هیچ تست حیوانی انجام نشده و تمام مراحل تولید بدون آزمایش روی حیوانات صورت گرفته است. برندهایی آرایشی کرولتی فری حامی حقوق حیوانات روی جلد بسته بندی محصولات خود از این نماد به طرق مختلف استفاده میکنند.

دسته‌بندی اخبار
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت