به گالری فرانس پاریس خوش آمدید

خرید عطر تابستانی؛ پر فروش ترین ادکلن های خنک برای آقایان

مدیر سایت
106 بازدید
خرید عطر تابستانی؛ پر فروش ترین ادکلن های خنک برای آقایان

استفاده از عطر و ادکلن یکی از مواردی است که با آغاز فصول بهار و تابستان در میان جوانان ایرانی بیشتر می شود و آنها برای حفظ بهداشت فردی، از بین بردن بوی عرق بدن و به وجود آوردن فضایی مطبوع در میان دوستان و همکاران خود در هوای فوق العاده گرم تابستان بیش از هر زمان دیگر به فروشگاه های آنلاین عطر و ادکلن مراجعه می کنند تا انتخابی شایسته برای این دوره از سال داشته باشند.

ولی در این میان متوجه مسائل خاصی در دنیای استفاده از عطرها می شویم؛ به طور نمونه گاهی اوقات مشاهده می شود که بانوان و دختر خانمها به استفاده از عطرهای مردانه روی آورده اند و پسران برعکس از عطرهای زنانه استفاده می کنند. یا حتّی در یک فصل یا دوره خاص یک بوی عطر را می شود در بیشتر جاهای یک شهر حس کرد و متوجه شد که در استفاده از عطر و ادوکلن هم مانند هر چیز دیگر در ایران از مد و فشن پیروی می شود. یا اینکه فروشندگان عطر و ادکلن های برند بیان می دارند با توجه به شخصیت اجتماعی یا فردی، منطقه و محل زندگی و تنوع فرهنگ نوع انتخاب بوی عطرها هم تغییر می کند.

بهاره دانشجوی سال آخر پزشکی، یکی از دخترانی است که برای خرید عطر به فروشگاهی در تهران مراجعه کرده است؛ بهاره سراغ عطری مردانه با بوی سرد را از فروشنده می گیرد و می گوید احساس می کند عطرهای مردانه بوی بهتری دارند و خودش آن را بیشتر می پسندد و بوی خنک را هم به دلیل تأثیر خنک و مطبوعی که دارد در فصل گرم تابستان می پسندد.

نادیا و یک تعدادی از دوستانش گروه دیگری از دختران هستند که برای خرید عطر به فروشگاه عطر معتبر در بازار تهران مراجعه کرده اند؛ اما نادیا می گوید این عطر را نه برای خودش، بلکه برای پسری که با وی دوست است می خواهد. در ادامه نادیا بیان می دارد: برایش توجیهی ندارد که یک خانم از عطرهای مردانه استفاده کند و خودش هیچگاه این کار را نخواهد کرد و اسپری عطرهای مردانه بر روی بدن بانوان صحیح نیست.

نادیا اضافه می کند آشنایی وی و همسالان او با محصولات جدید بیشتر از طریق تبلیغات تلویزیونی و اینترنتی است و معتقد است که مهمترین چیزی که در هر دوره برای استفاده جمعی جوانان از عطر و ادکلن های برند مؤثر است تبلیغات وسیع رسانه ها است و این شرکتها و کارخانجات هستند که تعیین کننده مد عطر و ادکلن در یک دوره زمانی خاص هستند.

سلیقه های متفاوت برای خرید انواع عطرهای برند

پویا یک فروشنده عطر و ادکلن اورجینال و نماینده یکی از شرکتهای معروف عطرسازی در ایران است. پویا می گوید فروشندگان ادکلن از مناطق مختلف ایران برای تهیه ادکلن نزد وی مراجعه می کنند و یا تماس میگیرند و چیزی که پویا متوجه شده است تنوع سلیقه ها با توجه به محل زندگی شخصیت ها است. به طور نمونه وی می گوید مردم شمال کشور بیشتر خواهان عطرها و ادکلن هایی با بو و رایحه گل هستند و در نقطه مقابل مردم در جنوب ایران، بیشتر عطرهای گرم با بوهای تند را می پسندند.

پویا هم می گوید که در سالهای اخیر متوجه شده که به طور مثال دختران بیشتر به سمت استفاده از عطر و ادکلن های آقایان روی آورده اند، به نظر پویا این مسأله شاید برای تأثیر و پخش بوی بیشتر عطرهای مردانه باشد.

به گفته پویا، در گذشته خانم ها علاقمند این نبودند که بوی عطرشان از بیش از یک متر تشخیص داده شود، ولی اکنون شاید دختران برای جلب نظر همنوعان و یا جنس مخالف از عطرهایی با بوی تندتر استفاده می نمایند.

پسرها علاقمند اسپری عطر و ادکلن های فرانسوی

حامد پسری است که در این گفتگو بیان داشت: بیشتر از عطرهای ایتالیايی و ادکلن های فرانسوی اصل استفاده می کند. حامد می گوید پسران و دختران در انتخاب نوع لباس و پوشش، استفاده از عطر در جامعه آزاد هستند. خود حامد سعی دارد تا همیشه از عطرهایی با بوی ملایم و آرامش بخش استفاده نماید.

حامد می گوید عطر چیزی است که هر فردی هر مبلغی برای آن اختصاص می دهد دقیقاً به خاطر خودش آن را استفاده نمی کند بلکه گاهی اوقات آنرا برای دیگران و مخصوصاً جنس مخالف استفاده می کند تا هم جذابیت بیشتری داشته باشد و هم در نخستین برخورد تأثیر خوبی از خودش در ذهن مخاطب به جای گذارد.

ماندانا از دختران دیگری است که به دنبال خرید یک ادکلن خوب و لوکس برای تولد دوستش است. ماندانا می گوید اغلب دوستانش را با بوی آنها می شناسد و حتّی سال ها پس از اینکه دوستی را نمی بیند چنانچه بویی مثل ادکلن وی به مشامش برسد خاطرات دوستی های گذشته برایش زنده می شود.

فرصتی دیگر برای خرید عطر و ادکلن های برند

مادر ماندانا که یک خانم محترم فرهنگی است بیان می دارد که امروز خوشحال است که دخترش در کنار تحصیل می تواند از بسیاری وسایل و امکانات دیگر به راحتی بهره مند شود و حتّی آخرین مدل های عطر و ادکلن دنیا را از طریق رسانه ها بشناسد و برای خرید آن نه به جای دور بلکه به فروشگاهی در نزدیکی محل زندگی اش و یا حتی خرید اینترنتی عطر در منزل با قیمت ارزان اقدام کند و آن را به آسانی تهیه کند.

نرگس و دوستانش که آنها نیز برای خرید عطر آمده اند با لبخند بوهای مختلف عطرها را شناسایی می کنند و در آخرین مورد می گویند: بچه ها این عطر بوی خیار و این یکی بوی سیگار و شکلات می دهد و این ادکلن بوی وانیل و چرم دارد.

گالری فرانس پاریس: فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن فرانس شاپ

دسته بندی اخبار
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت