به گالری عطر فرانس پاریس خوش آمدید

تست و خرید ادکلن با سنت استریپ یا بلاتر: Fragrance Blotter Strips

بازدید: 1,495 بازدید
تست و خرید ادکلن با سنت استریپ: Fragrance Blotter Strips

همه ما می دانیم که بهترین روش برای تست و خرید عطر و ادکلن و قضاوت در مورد رایحه یک عطر، تست آن بر روی پوست بدن است. اما هنگامی که برای تست و خرید ادکلن به فروشگاه های معتبر عطر مراجعه می کنید، حتی چنانچه تمایلی هم داشته باشید و بینی شما کشش درک تک تک رایحه ها را هم داشته باشد، پوست بدن مقدار محدودی جا برای تسترها دارد. از طرف دیگر گاهی آنچنان با اصرار فروشنده و صحبت هاش مواجه می شوید که فراموش میکنید کدام یک از عطرها را بر روی ساعد دست راست یا چپ اسپری کرده اید. تمام این مسائل موجب می شود تا استفاده از بلاتر-Blotter یا سنت استریپ-Fragrance Scent Strips ضرورتی مهم تلقی گردد.

بلاترها یا سنت استریپ ها، نوارهای بویایی جاذب و تکه کاغذهای کارتی سفیدی هستند که به طور ویژه، شیوه ای واقعی برای بیان رایحه عطرها و نمایش ترکیبات و آمیزه های موجود در آنها محسوب می شوند؛ این نوارهای کاغذی، که رایج ترین ابزار تست ادکلن هستند، به نوعی تجاری هستند و اغلب شرکت هایی از گراس فرانسه آنها را تولید میکنند. به بیانی دیگر، وجود بلاترها-Blotter ابزاری دیگر برای برندهای گوناگون با طراحی های متفاوت و در شکل و اندازه های مختلف است با چاپ نام تجاری بر روی آنها، به نوعی تبلیغات نیز انجام می شود تا با استفاده از این جلوه های بصری، بیشتر بتوانند مشتریان را به سمت عطرها جذب نمایند.

مسأله بعدی استفاده از بلاترها آن است که پرفیومرها و کسانی که عطرساز هستند چطور و چگونه در مراحل طراحی عطر، آکوردها و آمیزه های مختلفی را که ساخته اند با یکدیگر مقایسه نمایند؟ بنابراین همیشه و همواره روی میزکار پرفیومرها-Perfumers استند کلیپس دار نگهداری کاغذ با بلاترهای مختلف مشاهده می شود.

ولی پرسش اساسی اینجاست که آیا می توان از کاغذ معمولی هم برای تست تسترهای عطری استفاده کرد؟ نکته مهم در این ارتباط این است که کاغذ بلاتر-Blotter باید فاقد بوی مواد سفید کننده که پایه نفتی دارند باشد و این نقطه ضعف بلاترهای موجود در برخی از فروشگاه های سطح شهر است. شایان ذکر است، ضخامت بلاترها در آزمایشگاه های عطر سازی از نوع نازک تر و برای معرفی و تست عطر برای مشتریان، اندکی ضخیم تر و متخلخل تر است تا بتواند مراحل تغییر رایحه را شبیه تر به پوست بدن انسان به نمایش گذارد؛ هر چند کاغذ بلاتر هیچگاه دقیقاً بوی عطر را مانند چیزی که بر روی پوستتان است نشان نمی دهد و در جزئیات، خصوصاً تاپ نتها، با هم اختلاف فاحشی دارند. ولی عملاً بوسیله این ابزار دقیق، بخش اصلی بوی عطر، برای چندین روز همراه شماست تا برای خرید عطر و انتخاب ادکلن مورد علاقه تصمیم بهتری بگیرید. گذشته از اینکه هر برند و خانه عطرسازی سلیقه خاص خودش را در مورد تولید بلاترها دارد، شما مشتریان، میتوانید با استفاده از کاغذ مخصوص آبرنگ [کاغذ اشتنباخ] بلاتر خودتان را بسازید. نکته اینکه، قانون خاصی برای ابعاد بلاترها وجود ندارد ولی به طور معمول طول این ابزار مفید حدود 10 سانتی متر و عرضی در حدود 1 سانتی متر دارد اما بعضی ها افراد هم مانند عطار شهیر و فرانسوی عطر تق هرمس، ادموند رودنیسکا-Edmond Roudnitska کاغذ تست عطرشان به 18 سانت هم می رسد.

ولی آیا بلاتر-Blotter تنها راه شناخت رایحه ادکلن ها و عطرها است؟ پاسخ منفی است. به احتمال قوی، بسیاری، روش های گوناگون تست عطری که در طی چند سال اخیر باب شده را در فروشگاه های بزرگ و یا شاید معتبر مشاهده و تجربه کرده اید. در اینجا قصد داریم تا اندکی در مورد این موارد بیشتر بحث کنیم. چنانچه از ایده چای کیسه ای، گوش پاک کن و نوک قلموی نقاشی که صرفاً جنبه تزئینی و تفریحی و به نوعی نمایشگاهی دارد بگذریم، ایده استفاده از قیف ها و کاشی های کوچک سرامیکی، گلدان ها و قیف های شیشه ای، پارچه مخمل، تنظیف و پر اندکی عجیب اما شاید مؤثر باشند.

ابتدا در مورد سرامیک بحث میکنیم؛ ماده ای که به دلیل ساختار و نحوه چینش خاص مولکوهایش، دارای انسجام و مقاومت بالایی است. چنانچه بخواهیم خیلی ساده بیان کنیم، پیوند بین اجزا در سرامیک آنقدر مستحکم و خاص می باشد که اگر مولکول های معطر در بین آن قرار بگیرند به راحتی پوست و پارچه قدرت فرار ندارند. همه اینها یعنی آنکه برای مدت زمان طولانی میتوانید با یک اسپری بر روی یک تکه ظرف سرامیکی بدون رنگ و لعاب، رایحه عطر را حفظ نمایید. اکنون اگر قیفی داشته باشیم که با قرارگیری روی میز فضای داخل قیف را محفوظ کنیم، شرایط بیشتر برای حفظ رایحه مهیاتر خواهد شد.

در شکلی دیگر، برخی برندها اندکی از عطر را داخل محفظه شیشه ای قرار میدهند که یک گردنه ی بلند و باریک دارد تا در حین فرایند تبخیر شما با نزدیک شدن بینی به فضای بالایی آن بتوانید رایحه عطر را بهتر تجربه نمایید. حالت دیگر هنگامی است که داخل قیفی شیشه ای کاغذ جاذبی مشابه با کاغذ صافی های آزمایشگاهی قرار میدهند و چند اسپری بر روی آن کافی است تا این قیف با محبوس کردن هوا، علاوه بر جلوه ی جالبش، رایحه را برای مدت طولانی حفظ نماید تا مشتری بتواند تست بهتری از بوی عطر داشته باشد؛ همانند کاری که برند ایستواغ د پغفم انجام میدهد.

همچنین، برای زمانی که شما مایلید بدانید آن عطر روی لباستان چه جلوه ای خواهد داشت، اسپری عطر و یا ادکلن بر روی پارچه مخمل یا تنظیف شاید مشابهت سازی خوبی باشد؛ از طرفی در برخی موارد حتّی اینکار ضرورت دارد؛ زیرا اساساً عطرهایی هستند که برای استفاده روی پارچه طراحی شده اند. مانند عطر lingerie برند گرلن.

جدا از جلوه ی بصری، گل های کاغذی ساخته شده با کاغذهای بسیار نازک و پر، به سبب ارتباط مستقیم بیشتری که ذرات معطر با هوا دارند، دو مورد دیگری هستند که اجازه میدهند مخاطب بسیار سریعتر از بلاتر-Blotter به رایحۀ اصلی عطر برسد و این رایحه برای مدت زمان طولانی ماندگار خواهد ماند.

فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن فرانس شاپ: گالری عطر فرانس پاریس

دسته‌بندی اخبار
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت