شبکه تلویزیونی «بیافام تیوی» (BFMTV) با استناد به نتایج یک نظرسنجی گزارش کرد حدود ۴۵ درصد از مردم کشور اروپایی فرانسه امسال به دلیل کاهش قدرت خرید مجبور شدهاند از خرید محصولات عطری، آرایشی، بهداشتی و زیبایی خودداری کنند.
به گفته نیهال امباد، مدیر فروش شرکت زنجیرهای فرانسوی پشن بیوتی-Passion Beauté، قیمت محصولات عطر و ادکلن های فرانسوی تا 30 درصد افزایش یافته است و تنها تبلیغات ویژه به خرده فروشهای ادکلن کمک می کند تا فروش خود را همچنان حفظ کنند.
بر اساس این نظرسنجی، 41 درصد از پاسخ دهندگان به دنبال محصولات عطری ارزان تر هستند؛ در حالی که 13 درصد اعتراف کردند که شروع به تولید صابون و شامپو در خانه کردهاند که 21 درصد از آنها افراد زیر 35 سال هستند! طبق گزارش ها، ماسک صورت، شامپو و صابون محبوبترین محصولات برای تولید خانگی است.
کلر مارتی، یکی از مقامات شرکت نایلسن آیکیو-NielsenIQ به این شبکه تلویزیونی گفت: فرانسویها برای محدود کردن هزینههای خود برای محصولات بهداشتی و زیبایی، ابتدا برندهای ارزانتر مانند لیبلهای خصوصی را خریداری میکنند؛ همچنین از تخفیفات تبلیغاتی استفاده میکنند یا کمتر به خرید میروند.
وی افزود که مردم این کشور همچنین به دلیل افزایش دورکاری، مصرف محصولات عطری، آرایشی و بهداشتی را کاهش دادهاند. از میان افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند، 55 درصد نیز میگویند که هرگز خرید لوازم آرایشی و اسپری ادکلن به بدن و لباس را متوقف نمیکنند.
بر اساس این گزارش، لوازم آرایش صورت (80 درصد) و لاک (82 درصد) از جمله محصولاتی هستند که به شدّت از سوی خریداران مورد استقبال قرار میگیرند. یکی از پر فروش ترین ادکلنهای فرانسوی ارزان شالیز آبی است.