شبکه تلویزیونی “بیافام تیوی” با استناد به نتایج یک نظرسنجی گزارش داد که حدود ۴۵ درصد از مردم فرانسه امسال به دلیل کاهش قدرت خرید مجبور شدهاند از خرید محصولات آرایشی بهداشتی و زیبایی خودداری کنند.
به گزارش خبرگزاری ها در مردادماه، شبکه تلویزیونی بیافام تیوی BFMTV با استناد به نتایج یک نظرسنجی گزارش داد که حدود 45 درصد از مردم فرانسه امسال مجبور شدهاند از خرید محصولات آرایشی، عطری، بهداشتی و زیبایی خودداری کنند.
به گفته نیهال امباد، مدیر فروش شرکت زنجیرهای فرانسوی پشن بوتِی Passion Beauté، قیمت محصولات عطر و ادکلن تا 30 درصد افزایش یافته است و تنها تبلیغات ویژه به خرده فروشها کمک می کند تا فروش خود را حفظ کنند.
بر اساس این نظرسنجی، 41 درصد از پاسخ دهندگان به دنبال محصولات ارزان تر هستند، در حالی که 13 درصد اعتراف کردند که شروع به تولید صابون و شامپو در خانه کردهاند که 21 درصد از آنها افراد زیر 35 سال هستند.
طبق گزارش ها، ماسک صورت، شامپو و صابون محبوبترین محصولات برای تولید خانگی هستند.
کلر مارتی، یکی از مقامات شرکت نایلسن آیکیو NielsenIQ به این شبکه تلویزیونی گفت: فرانسویها برای محدود کردن هزینههای خود برای محصولات عطری بهداشتی و زیبایی، ابتدا برندهای ارزانتر مانند لیبلهای خصوصی را خریداری میکنند؛ همچنین از تخفیفات تبلیغاتی استفاده میکنند یا کمتر به خرید میروند.
وی افزود که مردم این کشور همچنین به دلیل افزایش دورکاری، مصرف محصولات عطری، آرایشی و بهداشتی را کاهش دادهاند.
از میان افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند، 55 درصد نیز میگویند که هرگز خرید عطر لوازم آرایشی را متوقف نمیکنند.
بر اساس این گزارش، لوازم آرایش صورت (80 درصد) و لاک (82 درصد) از جمله محصولاتی هستند که به شدت از سوی خریداران مورد استقبال قرار میگیرند.