به گالری عطر فرانس پاریس خوش آمدید

مؤثرترین برند دنیای مد و فشن و برترین برند عطر چیست؟ + تصاویر

بازدید: 485 بازدید
مؤثرترین برند دنیای مد و فشن و برترین برند عطر چیست؟ + تصاویر

ایو سن لورن پس از ارائه چند مدل لباس در سال ۱۹۶۰ میلادی برای انجام دره سربازی به ارتش الجزایر فرستاده شد. پس از اعزام به جبهه‌های جنگ، او را از دیور اخراج کردند. در پی این اتفاق، ایو سن لورن، دچار ناراحتی‌های عصبی و روحی شد و مدتی در بخش روانی بیمارستان ارتش بستری شد.

برند ایو سن لورن-yves saint laurent به عنوان یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین برندهای فرانسوی در دنیای فشن شناخته می‌شود. این برند در سال ۱۹۶۱ میلادی توسط یک طراح فرانسوی به نام ایو هنری متیو سن لورن و همکارش پی‌یر برگ تأسیس گردید. این برند به سن لورن پاریس نیز معروف است و در زمینه تولید لباس‌های آماده و سفارشی، اکسسوری و عطر نیز فعالیت می‌نماید.

از برند ایو سن لورن همچنین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نام‌ها در تاریخ مد جهان یاد می‌شود و به آن لقب مؤثرترین برند داده شده است. شخص ایو سن لورن یک طراح ارشد بود که در برندهای مختلف فعالیت کرد و بالاخره توانست برند خودش را افتتاح و راه اندازی کند.

او در دهه ۷۰ میلادی احیا کننده مدل لباس‌های سفارشی هم بود و به سبب ابداع کت و شلوار زنانه و استفاده از مدل‌های غیر سفید پوست به شهرت فراوانی دست یافت. در ادامه، درباره تاریخ زندگی ایو سن لورن و تاریخچه برند او از آغاز تا به امروز می‌پردازیم.

ایو سن لورن چه کسی است؟

در اول آگوست سال ۱۹۳۶ میلادی پسری به نام ایو هنری دونا متیو سنلورن در منطقه اوران، در کشور الجزایر و در خانواده‌ای فرانسوی تبار به دنیا آمد و به همراه خواهرانش در یک ویلای مدیترانه ای بزرگ شد. او از کودکی عاشق ساختن عروسک‌های کاغذی بود و برای مادر و خواهرهایش لباس طراحی می‌کرد.

ایو سن لورن در سن ۱۷ سالگی برای تحقق رویاهایش به پاریس هجرت نمود و در یک مزون لباس مشغول به فعالیت شد. طراحی‌ها و کارهای وی به سرعت توجه حوزه فشن را به خود جلب کرد. در ادامه برای بازه زمانی کوتاهی به تحصیل در یک آموزشگاه مد و لباس مشغول شد و در همان سال جایزه نخست مسابقه بین المللی برای مدل لباس مجلسی را از آن خود کرد. شایان ذکر است که وی به طور ذاتی استعداد زیادی در طراحی و دیزاین لباس‌های زنانه و مردانه داشت.

در همان دوره بود که یکی از نویسندگان مجله ووگ-VOGUE،‌ که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مجله مد و فشن دنیا به حساب می‌آید، او را با کریستین دیور آشنا کرد. این اتفاق تأثیر مهمی بر روی زندگی حرفه‌‌ای ایو سن لورن گذاشت.

به این ترتیب، می‌توان بیان کرد که نقطه آغاز فعالیت رسمی و هنری ایو در سن ۱۷ سالگی و از طریق دیدارش با مایکل دِ برانهوف، سردبیر مجله ووگ شکل گرفت. این دیدار توسط مادر ایو سن لورن تدارک دیده شده بود.

پس از آن که مدیر مجله VOGUE تعدادی از طرح‌های YSL را به مدیر خانه مد دیور -Dior House که آن زمان شخص کریستین دیور بود، نشان داد؛ او بلافاصله سن لورن را به عنوان دستیار دست راست خود انتخاب کرد.

سبک وی در سال‌های فعالیت با کریستین دیور کامل‌تر و طراحی‌هایش پخته‌تر شدند و شهرتش روز به روز بیشتر شد. پس از مرگ دیور در سال ۱۹۵۷میلادی، ایو سن لورن که تنها ۲۱ سال داشت، به عنوان طراح اصلی دیور انتخاب شد و با ارائه موفق کالکشن زنانه در بهار ۱۹۵۸، برند عطر Dior را از سقوط مالی نجات داد.

لباس‌هایی که ایو سن لورن برای کالکشن سال ۱۹۵۸ میلادی طراحی کرد، به لباس‌های کیسه‌ای معروف شدند و بر خلاف غالب لباس‌های آن زمان دیور، کمر نداشتند. همین طراحی خاص باعث شد که لباس‌های وی در آن سال به شدت مورد استقبال زنان شهر پاریس فرانسه و زنان کل جهان از جمله نیویورک قرار بگیرد. ایو سن لورن در سال ۱۹۵۹ لباس عروس فرح دیبا همسر محمدرضا پهلوی، پادشاه ایران را به صورت اختصاصی طراحی کرد و با این کار، طراحی‌های او بیش از گذشته به چشم مردم جهان زیبا آمد.

ایو سن لورن پس از ارائه چند مدل لباس در سال ۱۹۶۰ میلادی برای سربازی به ارتش الجزایر فرستاده شد. پس از اعزام او به جبهه‌های جنگ، او را از دیور اخراج کردند. در پی این اتفاق، ایو سن لورن، او دچار ناراحتی‌های عصبی و روحی شد و مدتی او را در بخش روانی بیمارستان ارتش بستری کردند.

وی پس از مرخص شدن از بیمارستان و معاف شدن از خدمت وظیفه عمومی، به پاریس بازگشت و در سال ۱۹۶۰، از دیور شکایت کرد و در دادگاه پیروز شد. در نتیجه کمپانی دیور مجبور به پرداخت غرامت ۴۸ هزار دلاری به او شد.

پول و فراغتی که برای این برند جهانی پیش آمده بود، فرصتی برای محقق شدن آرزوهای دیرین وی به حساب آمد. سرانجام با همراهی دوستش پی‌یر برگ و با سرمایه گذاری یک میلیاردر آمریکایی در سال ۱۹۶۲ میلادی توانست خانه مد ایو سن لورن را افتتاح کند.

برند ایو سن لورن چگونه جای خود را در دنیای مد باز کرد؟

با رشد روز افزون فرهنگ پاپ و به دنبال آن با وجود اشتیاق عموم مردم نسبت به طرح‌های تازه و اصیل، زمینه مناسبی برای ورود ایو سن لورن -YSL به دنیای مد و طراحی لباس فراهم شد. در سال ۱۹۶۲ میلادی نخستین مجموعه از لباس‌های طراحی شده ایو سن لورن در معرض نمایش قرار گرفت.

نخستین مشتری سر شناس و معروف برند ایو سن لورن «کاترین دونو»، هنرپیشه فرانسوی بود. یکی از نکات قابل توجه در کار ایو سن لورن استفاده از مدل‌های مربوط به قومیت‌های گوناگون و همچنین انعکاس دیگر فرهنگ‌ها در آثارش بود.

یکی از مدل‌هایی که بسیار الهام بخش آثار ایو سن لورن بود ایمان سوپرمدل سومالیایی بود. در سال ۱۹۶۶ میلادی اولین بوتیک اختصاصی محصولات ایو سن لورن در پاریس فرانسه افتتاح شد. در سال ۱۹۷۱ میلادی نیز خط تولید عطر این کمپانی با نام رایو گوچه-Rive Gauche راه اندازی گردید.

پس از آن، برند ایو سن لورن در سال ۱۹۷۷، عطر محبوب اوپیوم را به بازار معرفی و عرضه کرد، که با استقبال چشمگیر مردم مواجه شد و بیش از گذشته نگاه‌ها را به سمت ایو سن لورن برگرداند. این برند در سال ۱۹۸۳ میلادی به عنوان اولین برند طراحی لباس، آثار خود را در موزه متروپولیتن نیویورک-The Metropolitan Museum of Art به نمایش گذاشت و برای چندمین بار نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت.

پس از گذشت دو دهه، آثار ایو سن لورن توانست در میان بزرگ‌ترین چهره‌های دنیای مد قرار بگیرد و هنرپیشه‌ها و مدل‌های مشهور به طرف آثار خلاقانه او جذب شدند و هجوم آوردند. او در روندی متفاوت در طراحی لباس‌های زنانه، لباس‌های مردانه‌ای همچون کاپشن و لباس‌های اسموکینگ را جای داد.

وی همچنین نوعی پالتوی کوتاه را به دنیای مد معرفی کرد. از دیگر لباس‌هایی که امضای ایو سن لورن را پای خود دارند، باید به بلوزهای حریر زنانه و بلوز و شلوارهای سرهمی اشاره کرد.

تا دهه ۱۹۸۰ میلادی ایو سن لورن تبدیل به یکی از محبوب‌ترین برندهای مد، آن هم تحت مدیریت حساب شده برگ تبدیل شد. مدیریت پی‌یر برگ در کمپانی ایو سن لورن سال‌ها طول کشید. این کمپانی در کنار سایر موفقیت‌های بزرگ هنری خود توانست سود مالی قابل توجهی را نیز از آن خود کند.

در سال ۱۹۸۱ میلادی ایو سن لورن با طراحی لباس مارگریت یورسنا، نویسنده و منتقد ادبی فرانسوی برای مراسم پذیرش او در فرهنگستان فرانسه به دنیای مد نشان داد که طراحی لباس تنها به هنرپیشه‌ها و چهره‌های شناخته شده دنیای پر زرق و برق سلبریتی‌ها محدود نمی‌شود.

در سال ۱۹۸۲ نیز ایو سن لورن موفق به دریافت جایزه بین المللی انجمن طراحان مد آمریکا در بیستمین سالگرد تاسیس خانه مد خود شد. در سال ۱۹۸۵ کاخ هنرهای زیبا در پکن، مروری بر آثار ایو سن لورن را به نمایش گذاشت. مرور آثار ایو سن لورن در پاریس، مسکو، سن پترزبورگ و سیدنی نیز برگزار شد.

در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی ایو سن لورن درصدد تثبیت موقعیت ارزنده خود در دنیای مد برآمد. طراحی‌های خلاقانه او به مذاق بسیاری از منتقدان سرسخت مد که از تکرار سبک گرانج در شوهای مختلف به تنگ آمده بودند، بسیار خوش آمد. در سال ۱۹۹۰ ایو سن لورن اقدام به برقراری نمایشگاهی ازآثار خود در موزه هنر سزون توکیو کرد که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

در سال ۱۹۹۳ میلادی شرکت معتبر ایو سن لورن از سرعت ارائه کارهای خود کم کرد. ایو و پی‌یر اقدام به فروش این کمپانی به شرکت دارویی سانوفی با مبلغ ۶۰۰ میلیون دلار کردند. در سال‌های ۱۹۹۸ و ۱۹۹۹ آلبر الباز طراح برتر برند لنوین اقدام به طراحی سه مجموعه لباس برای خانه مد ایو سن لورن کرد.

جای پای عطرهای برند ایو سن لورن در بازار عطر و ادکلن تهران

برند ایو سن لورن-Yves Saint Laurent اندک اندک به حوزه‌ لوازم آرایش و بهداشتی نیز ورود پیدا کرد و به علت کیفیت بالا و طراحی مناسب این محصولات، ‌به یکی از شاخص‌ترین برندها در این حوزه تبدیل شد. عطر و ادکلن‌های زنانه و مردانه ایو سن لورن نیز که برای نخستین بار در سال ۱۹۶۴ میلادی به بازار معرفی شد،‌ با استقبال زیاد و چشمگیری مواجه شد. این برند فرانسوی تا به امروز بیش از ۱۵۶ عطر و ادکلن تولید و به بازار معرفی و عرضه کرده است.

بازنشستگی و مرگ آقای ایوسنلورن

ایو سن لورن در ماه ژانویه سال ۲۰۰۲ میلادی پس از شرکت در آخرین نمایشگاه آثارش، اعلام بازنشستگی کرد و به کشور مراکش بازگشت. پنج سال بعد، نیکلاس سارکوزی رئیس جمهور وقت فرانسه با اهدای نشان لژیون دونور به ایو سن لورن، اهمیت و تأثیر عمیق شخص ایو سن لورن و برند او را بر فرهنگ و هنر فرانسه به اثبات رساند.

جالب تر اینکه در همان سالی که ایوسن لورن اعلام بازنشستگی کرد، به سبب انتقادات صورت گرفته و همچنین مریضی‌های سختی که درگیر آن بود، بخش طراحی پوشاک مد زنانه‌ برند خود را تعطیل کرد و اکنون خانه‌ مد ایو سن لورن وجود خارجی ندارد و با حمایت کمپانی عطر و ادکلن گوچی فعالیت می‌کند.

ایو سن لورن در اول ژوئن سال ۲۰۰۸ میلادی به دلیل ابتلا به تومور مغزی در پاریس درگذشت. پس از وی طراح‌های متعددی به منظور طراحی هنری برای این برند معرفی شدند. در سال ۲۰۱۲ هدی سلیمان به عنوان طراح خلاق خانه مد ایو سن لورن انتخاب شد و در همین سال دفتر مرکزی این برند به لوس آنجلس منتقل شد.

در حال حاضر برند ایو سن لورن را شخصی به نام آنتونی واکارلو مدیریت می‌نماید؛ این برند معروف و لوکس جهانی تولیدات لباس، عطر و محصولات آرایشی و زیبایی خود را در شهرهای مختلف سراسر دنیا ارائه می‌دهد و شعبه‌ها و فروشگاه‌های زیادی از جمله مرجع عطر و ادکلن کشور، فروشگاه عطر فرانس شاپ دارد؛ یکی از عطرهای پرفروش این برند، عطر لیبره زنانه است که می توانید مستقیماً از فروشگاه اینترنتی عطر فرانس شاپ در بازار عطر و ادکلن تهران خریداری کنید. قیمت و خرید عطر و ادکلن اصل و اورجینال

فروشگاه عطر فرانس شاپ: گالری ادکلن فرانس پاریس

دسته‌بندی اخبار
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت