به گالری عطر فرانس پاریس خوش آمدید

برند استی لادر، سلطان کیفیت، عطر و زیبایی: Estée Lauder

بازدید: 1,339 بازدید
برند استی لادر، سلطان کیفیت، عطر و زیبایی: Estée Lauder

ژوزفین استر منتزر-Jozefina Ester Mentzer در سال ۱۹۰۸ میلادی در شهر آمریکایی نیویورک چشم به جهان گشود. پدر و مادرش مهاجر اروپایی و از خانواده ای سطح پایین بودند و خانم لادر در کتاب شرح حال‌ خود بیان می کند که هنگامی که کودک بوده همواره از وضعیت بد زندگی و لهجه نامناسب انگلیسی پدر و مادرش خجالت می‌کشیده است. در سنین نوجوانی، نزد دایی خویش که یک شیمیدان بود و در آزمایشگاه کوچکی محصولات مراقبت از پوست تولید می‌کرد فعالیت داشت.

ولی پیش از انکه رویایش برای تبدیل شدن به یک متخصص پوست محقق گردد، با جوزف لادر، بازرگان موفّق پارچه آشنا شد و با وی ازدواج کرد. در نخستین سال‌های زندگی مزدوج و حتّی پس از به تولد نخستین فرزندش در سال ۱۹۳۳ میلادی، ژوزفین همچنان درست کردن کِرم‌هایی را که از دایی‌اش آموزش دیده بود ادامه داد و برای اینکه برای محصولاتش بازاریابی نماید، در سالن‌های آرایش، هتل‌ها و حتّی خیابانها تبلیغ می‌کرد.

استی لادر که متوجه شده بود ارتباطات اجتماعی در کسب‌وکار لوازم آرایشی کلید فعالیت در حوزه عطریات و لوازم آرایشی و بهداشتی است، تصمیم گرفت رویای دوران کودکی اش را محقق نماید و یک بانوی تأثیرگذار باشد. پس از فراز و نشیب‌هایی در زندگی خانوادگی، وی در سال ۱۹۴۶ میلادی کمپانی بزرگ و محبوب لوازم آرایشی استی لادر-Estée Lauder را با چهار محصول افتتاح کرد.

از آنجا که در آغاز آنها بودجه‌ای برای تبلیغات نداشتند، ابتدا با نمونه های کوچک شروع کردند. خانم استی، اطمینان داشت مشتریان به محض امتحان کردن محصولات جدید وی، به سرعت آنها را خریداری میکنند. وی نابغه ای بزرگ در بازاریابی بود و از راه هایی مانند دادن هدیه و کادو در کنار خرید، در نظر گرفتن تخفیف % برای خرید دوم، در نظر گرفتن تخفیف ویژه % برای استفاده‌کنندگان از کارت‌های اعتباری فروشگاه‌های بزرگ و بسیاری از مواردی که امروزه به یک استاندارد در خرده‌فروشی‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و عطر فروشی ها مبدل شده استفاده می‌کرد.

خانم استی لودر کارش را با جاه‌‌طلبی شگفت انگیز، سلیقه بی‌نقص، بازاریابی نوآورانه و سخت‌کوشی آغاز و یک امپراتوری خانوادگی در لوازم آرایشی و عطریات ایجاد کرد که تاکنون ادامه داشته است. موفّقیت در این حوزه، به ویژه ادکلن های خاص، به استی لادر اعتماد به نفس رقابت با برندهای بزرگی مثل رولون و الیزابت آردن را داد.

سرانجام بلندپروازی استی در اوایل دهه ۵۰ میلادی نتیجه داد و محصولات استی لادر دیگر بیشتر فروشگاه‌های لوازم آرایشی را پر کرده بود. ولی نقطه عطف واقعی این کمپانی، معرفی محصولی به نام Youth Dew در سال ۱۹۵۳ میلادی بود؛ نخستین روغن حمام که عطر هم بود. این محصول برای بیشتر بانوان قیمت معقولی داشت و فروش آن از صدها دلار در یک هفته به چند هزار دلار رسید. در اواسط دهه ۵۰ میلادی Youth Dew 80 درصد فروش استی لادر-Estée Lauder را به خود اختصاص داده بود و این کمپانی نوپا را به یک کسب‌وکار چند میلیون دلاری مبدل کرد.

هنگامیکه خانم لادر در سال ۱۹۹۵ میلادی خود را بازنشسته کرد، شرکت به درآمد ۳ میلیارد دلاری رسید. در حال حاضر استی لادرEstée Lauder ده‌ها برند زیرمجموعه پرفروش مثل لوازم آرایشی مک MAC)، (Origins، کلینیک و عطرهای تام فورد را در اختیار دارد و درآمد آن به حدود بیش از ۱۲ میلیارد دلار می‌رسد.

استی لادر-Estée Lauder هم‌اکنون بعد از شرکت‌های بزرگی همچون لورئال، پروکتر اند گمبل و یونیلیور در رتبه چهارم از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم آرایشی و عطر جهان قرار دارد. این کمپانی بزرگ بین المللی در حوزه تولید انواع محصولات آرایشی، عطر، رنگ مو و سایر محصولات بهداشتی و لوکس فعالیت می‌کند. دفتر مرکزی شرکت استه لودر در ساختمان جنرال‌موتورز، شهر نیویورک ایالات متحده واقع شده و امروزه درصدی از سهام آن در بازار بورس نیویورک معامله می‌شود.

گالری عطر فرانس پاریس: فروشگاه آنلاین عطر خرید فرانس شاپ

دسته‌بندی اخبار
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت