لورئال که به فرانسوی L’Oréal نگارش می شود، شرکت تولید محصولات آرایشی-بهداشتی، عطری و ترکیبات معطر فرانسوی است، که به عنوان بزرگترین تولیدکننده لوازم آرایش در جهان شناخته میشود که در سال 1909 میلادی در شهر پاریس فرانسه تأسیس شد. توسعه این شرکت به سرعت انجام شد. به طور نمونه در سالهای آتی خرید شرکتهای موجود و به وجود آوردن نامهای تجاری جدید در رستههای متفاوت کالا، الگوی کاری شرکت لورئال شد. مثلاً در دهه ۱۹۶۰ میلادی شرکتهای لانکوم و گارنیه را خریداری کرد و شرکت برند عطر «گای لاروش» را افتتاح کرد.
سرانجام در 25 فوریه 2022 میلادی نوبت به «دیوید گرینبرگ-David Greenberg» رسید و اکنون وی جانشین استفان ریندرکنش در این سمت شده است. لورئال-L’Oréal غروب روز جمعه، زمانی که اعلام کرد این گروه مدیر اجرایی جدیدی را برای منطقه ایالات متحده منصوب کرده است، صنعت زیبایی را تحت تأثیر قرار داد.
بزرگترین تولید کننده لوازم آرایشی جهان، دیوید گرینبرگ را به این نقش منصوب کرد که بلافاصله این جا به جایی انجام شد. او همچنین اکنون به عنوان رئیس منطقه آمریکای شمالی برای این شرکت خدمت می کند و عضو کمیته اجرایی آن است.
این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که گرینبرگ جانشین استفان ریندرکنک می شود که پس از دو دهه تصمیم به خروج از L’Oréal گرفته است. باید گفت که خروج ریندرکنچ غیرمنتظره بود. او که روزی به عنوان یک ستاره در حال ظهور و کاندیدای قابل قبول برای مدیرعاملی عملیات جهانی لورآل مورد ستایش قرار گرفت، در طول مدتی که مدیرعامل آن بخش بود، مسئول افزایش 30 درصدی کسب و کار این شرکت در چین بود. قدرت او در بازاریابی دیجیتال – تجارت الکترونیک 40 درصد از فروش L’Oréal در کشور را در زمان خروج او به خود اختصاص داد – یک عامل کلیدی در پشت انتصاب او در ایالات متحده بود؛ جایی که او مسئول تسریع تحول دیجیتال برند L’Oréal بود.
گرینبرگ بیش از 28 سال است که در بزرگترین شرکت زیبایی جهان فعالیت می کند و اخیراً سمت رئیس بخش محصولات حرفه ای L’Oréal در آمریکای شمالی را بر عهده داشته است.
او نقشهای رهبری و هدایت شرکت لورئال در بازارها، بخشها، برندها را داشت. در بخش محصولات حرفه ای، گرینبرگ شتاب و تحول کسب و کار را هدایت کرد. به گفته این شرکت، او در طول پنج سال کار خود، رشد SalonCentric را رهبری کرد، به کسب و کار در کانال های جدید سرعت بخشید و تجارت محصولات حرفه ای را به یک مدل دیجیتال و همه کانال مدرن تبدیل کرد.
گرینبرگ همچنین به مدت هشت سال رئیس Maybelline، Garnier و Essie در بخش محصولات مصرفی L’Oréal بود. او به مدت شش سال بازاریابی برای برند لورئال پاریس-L’Oréal Paris را بر عهده داشت.
یکی از همکاران گرینبرگ بیان داشت: من دیوید را سال هاست می شناسم. نیکلاس هیرونیموس، مدیرعامل لورآل، در بیانیه ای گفت: “دیوید یکی از معماران ظهور L’Oréal برای تبدیل شدن به رهبر بازار در ایالات متحده است و او همچنان با همان طرز فکر کارآفرینانه، نوآورانه و رقابتی رهبری می کند. او یک تیم ساز موفق است. من بسیار مفتخرم که نخستین آمریکایی را که ریاست منطقه آمریکای شمالی را بر عهده گرفت و به کمیته اجرایی گروه ما ملحق شد، نام می برم. منطقه آمریکای شمالی یکی از بزرگترین موتورهای رشد ما است و دیوید فرد مناسبی است که تیم و تجارت ما را به ارتفاعات جدیدی برساند.”
هیرونیموس در مورد Rinderknech گفت: «من از فرصت استفاده میکنم و از استفان بهخاطر کمکهای چشمگیرش به L’Oréal در طول 20 سال گذشته، به ویژه در چین و اخیراً در ایالات متحده، صمیمانه تشکر میکنم، جایی که او تیم بسیار قدرتمندی را ترک میکند که به رانندگی خود ادامه خواهد داد. موفقیت ما در آمریکای شمالی».
ریندرکنچ هدایت لورال ایالات متحده آمریکا را در اول ژانویه 2020، درست هشت هفته قبل از شروع بحران کرونا آغاز کرد. در این نقش، او باید بسیاری از عناصر ناهمگون صحنه زیبایی آمریکای شمالی را در کنار هم قرار میداد – مهمتر از همه، کمک به بازگرداندن لورئال به رشد چشمگیر در بازاری که حتی قبل از شروع همهگیری راکد بود.
تجارت دوباره شروع به رونق کرد. در سال 2021، فروش L’Oréal در آمریکای شمالی 18.1 درصد بر حسب شرایط گزارش شده یا 22.2 درصد بر مبنای مشابه در مقایسه با سال گذشته رشد کرد و به 8.16 میلیارد یورو رسید. این یک بازگشت قوی بود و آمریکای شمالی – جایی که شبکه توزیع گروه دوباره سازماندهی شد – به همراه آسیای شمالی را به عنوان عامل اصلی رشد بر اساس جغرافیایی تبدیل کرد.
Rinderknech یک صعود نسبتاً شهابسنگ گونه در ارتقای رتبههای برند لورئال-L’Oréal داشت. وی در سال 2001 میلادی در شهر میامی به عنوان مدیر منطقه و برند لانکوم-Lancôme برای آمریکای جنوبی در بخش خرده فروشی مسافرتی به این شرکت پیوست.
سه سال بعد، وی ابتدا به عنوان رئیس بیودرم-Biotherm به کشور ژاپن نقل مکان کرد و سپس به سرعت برای مدیریت لانکوم-Lancôme، برندی که Rinderknech در آن بازار احیا شد، ارتقا یافت. در سال 2008 میلادی، وی به عنوان رئیس لورئال لوکس-L’Oréal Luxe در کره جنوبی منصوب شد؛ جایی که مدیر اجرایی Kiehl’s را راه اندازی کرد و کمک کرد تا آن را به برند شماره یک مراقبت از پوست در بازار برساند. در سال 2011 میلادی، ابتدا به عنوان مدیر کل بخش لوکس، سپس به عنوان رئیس بخش محصولات مصرفی به چین نقل مکان کرد و در نهایت در سال 2016 میلادی به عنوان مدیرعامل لورئال چین-L’Oréal China منصوب شد.
رویکرد Rinderknech این بود که فرایندهای دیجیتالی را در تمام جنبههای کسب و کار ترکیب کند و اطمینان حاصل کند که کل سازمان از تمام ابزارهای فناوری در اختیار خود برای افزایش فروش در همه پلتفرمها استفاده میکند.
اینکه گام های بعدی شغلی مدیر اجرایی جدید چیست را نمی توان فعلا دانست.